fallback

Китайски конкурент отправя предизвикателство към Apple в Индия

Oppo получи правото да отвори собствена верига магазини в страната

12:49 | 15.10.17 г.

Американският технологичен концерн Apple се опитва да отвори магазини в Индия от години, но един от китайските ѝ конкуренти успя да я изпревари, пише CNN.

Миналата седмица индийското правителство даде на Oppo, един от китайските производители на смартфони, одобрение да създаде своя верига от магазини в страната. Решението е тласък за компанията на един от най-горещите пазари на смартфони в света.

“Индия се превърна в най-важния пазар за Oppo след вътрешния ѝ пазар”, коментира в изявление компанията. “Приветстваме решението на правителството”.

Oppo вече има мрежа от 200 индийски дистрибутори, които продават нейните устройства. Фирмата отказва да коментира колко магазина планира да отвори, но потвърди, че иска да има 550 центъра за услуги в Индия в рамките на следващите три месеца.

Компанията е четвъртият по големина бранд за смартфони в Индия, с 8% пазарен дял според IDC. Тя е и сред групата китайски фирми, включително Xiaomi, Vivo и Lenovo, които заедно генерират около 50% от продажбите на смартфони в страната.

Междувременно Apple не успява да набере инерция в страната, където средната годишна заплата от 1900 долара прави нейните устройства недостъпни за повечето хора.

Американският гигант започна да произвежда определени модели iPhone в Бангалор преди няколко месеца, но иска допълнителни данъчни облекчения от правителството, за да разшири своята производствена база. Индийските власти обмислят искането за концесия на Apple.

Подобно на Oppo, Apple също кандидатства за отварянето на собствени магазини в Индия. Правителството обаче изисква поне 30% от компонентите на чуждестранните продукти да бъдат произвеждани на местния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:00 | 14.09.22 г.
fallback