fallback

Google започва битка с видеата с обидно съдържание в YouTube

YouTube няма да премахва конкретните видеа, но вместо това определя нови ограничения върху гледаемостта, споделянето и печелено на пари

14:59 | 25.08.17 г.

От тази седмица Google започва да контролира YouTube както никога преди, добавяйки предупреждения и деактивирайки рекламите на видеа, които според компанията преминават новата ѝ граница за обидно съдържание, съобщава Bloomberg.

YouTube няма да премахва конкретните видеа, но вместо това определя нови ограничения върху гледаемостта, споделянето и печелено на пари. Съобщение с детайли за промените е било разпространено сред създателите на засегнатите видеа в четвъртък, посочва говорител на Alphabet.

Google представи тези ходове още през юни, но изпълнението им се случва в момент, в който дебатът около екстремизма и политическото слово е в центъра на вниманието. В същото време технологичните гиганти, като Google и Facebook, са изправени пред все по-засилено наблюдение за начина, по който модерират информацията, разпространявана чрез дигиталните им услуги.

Тези видеа ще ангажират по-малко хора и ще бъдат по-трудни за откриване“, казва Кент Уолкър, правен съветник на Google, за плановете в блог от юни. „Това установява правилен баланс между свободното изразяване и достъпа до информация без да се промотират изключително обидни възгледи“, допълва той. Говорител на Google отказва допълнителен коментар по промените.

Очаква се новите ограничения, които таргетират подстрекаващо религиозно или дискриминиращо на расов принцип съдържание, да засегнат малка част от видеата, посочва запознат източник. YouTube казва, че в системата се качва над 400 часа видео на минута.

В клиповете, засегнати от новата политика, няма да може да вървят реклами, да има коментари или да се появяват в препоръчаните списъци с видеа. Преди да стартират видеата, ще се появява предупредителен екран, който обаче няма да излиза, ако клиповете биват вграждани в други сайтове. YouTube ще позволява на създателите на видеата да оспорват ограниченията чрез процес за обжалване, заяви говорителят.

Най-голямата видео услуга в света промени политиките си на няколко пъти тази година. През март Google въведе нов софтуер и нае хора, за да следят видеата, след като група маркетолози обещаха да спрат разходите си за YouTube заради опасения, че рекламите им се виждат на клипове с крайно съдържание. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:23 | 13.09.22 г.
fallback