Всеки успял предприемач би казал, че най-ценният актив на компанията му са хората. Това звучи добре, но си има и двойно значение, коментира HowMuch.net. За повечето корпорации служителите представляват най-големият разход, но в същото време те вършат работата, с която компанията печели пари. Именно върху втората част се фокусира сайтът с днешната си графика.
Анализ на Business Insider на индекса S&P500 показва, че разделени по сектори енергийните компании имат най-високите средни приходи на служител (1,78 млн. долара през 2016 г.), а това е двойно повече от компаниите в здравния сектор (880 хил. долара), които са на второ място. Промишлените компании и фирмите за стоки от втора необходимост са на последно място в това отношение съответно с 321 хил. и 424 хил. долара. Технологичните компании също не са много напред в класацията средно само с 484 хил. долара на служител.
Въпреки това, както показва графиката, някои от технологичните компании са сред най-добре представящите се компании, когато става въпрос за средни годишни приходи на служител, а Apple е лидер в това отношение. С 1,9 млн. долара на служител, тя задминава Facebook (1,6 млн. долара) и Alphabet, компанията майка на Google (1,3 млн. долара). Verisign, компанията за домейни и онлайн сигурност, е на 4-то място с 1,2 млн. долара и е малко пред Visa, която е генерирала 1,1 млн. долара на човек през 2016 г. А това е с около 200 хил. долара повече от основния ѝ конкурент – MasterCard.
Сред технологичните гиганти Microsoft е с най-лоши резултати, заемайки 10-то място със средни годишни приходи на служител от 748 хил. долара. Звучи разочароващо? Не и когато си припомним, че компанията има около 190 хил. служители в цял свят.
Във втората половина на топ 20 се намират известни имена като Cisco (13-то място със 684 хил. долара), Yahoo (15-то със 608 хил. долара) и PayPal (16-то с 560 хил. долара). Не толкова известни компании са доставчикът на електронни компоненти Applied Materials (11-то с 694 хил. долара), разработчикът на видео игри Activision Blizzard (12-то с 688 хил. долара) и компанията за полупроводници AMD (20-то с 521 хил. долара).
Обща прилика между много от тези компании е техният бизнес модел. Те проектират и разработват, но не произвеждат, като са аутсорснали производството към страни, където производствените разходи са много по-ниски. Това отново сочи към парадокса по отношение на рентабилността на служител – много често по-малкото е повече.