Apple прави все по-труден процеса по закупуването на iPhone в Хонконг само за да бъде продаден на черния пазар в Китай, пише Bloomberg.
От 15 август всички продукти, купени онлайн от Apple в Хонконг, няма да бъдат допускани за връщане или размяна, освен ако не са дефектни, съобщи компанията на уебсайта си. Предишната политика на Apple позволяваше до 14 дни продуктите да бъдат върнати в града.
Всяка година след пускането на нов iPhone, по улиците на Хонконг се появяват продавачи на всеки ъгъл, които купуват устройства за онези без възможност да си осигурят собствена доставка. По-ниските данъци и такси в града отдавна стимулират покупките в него и препродажбата на устройствата на туристи, или изкарване на телефоните в континенталната част на Китай – за онези, които не желаят да чакат.
Очаква се Apple да представи нови модели iPhone по-късно тази година, а очакванията са големи във връзка с 10-годишнината на устройството. Твърди се, че новият смартфон на Apple ще е с нов дизайн, посочват източници, запознати с въпроса. Освен това джаджата ще разполага с нов тип екран, който използва органичен светлинен диод, стъклото ще е извито, а освен това е включена и неръждаема стомана. Но ограниченията в доставките може да означават, че телефонът може да не бъде достъпен един или два месеца след обичайното му пускане на пазара след премиерата.
Приходите от продажбите на Apple в Китай, включително Хонконг и Тайван, както и в континенталната част, са спаднали с 9,5% спрямо година по-рано до 8 млрд. долара през последното тримесечие. Най-голям спад има в Хонконг, твърди компанията.
Когато потребителите купуват по четири или повече устройства от една категория, продуктите могат да бъдат върнати в рамките на седем дни или да бъдат получени и изпратени обратно до магазина, от който са купени. По-ранните условия на компанията налагаха такса от 25% за връщане на едно устройство.
Apple отказва да коментира отвъд официалните си политики. Промяната в условията беше обявена по-рано от South China Morning Post.