fallback

Супериграта на Tencent ще тласне нагоре приходите на компанията

Китайският гигант залага много на глобалната експанзия на "Honour of Kings"

10:30 | 15.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мобилната игра “Honour of Kings” вече има толкова много активни потребители, колкото е населението на Германия, а това вероятно ще даде тласък на приходите на Tencent за последното тримесечие с около 50%, оставяйки на заден план проблемите, предизвикани от оплакванията, че играта е прекалено пристрастяваща, предава Ройтерс.

Фентъзи играта, базирана на исторически китайски герои, стана толкова популярна, че Tencent трябваше да въведе някои ограничения през миналия месец на фона на оплакванията за сериозно пристрастяване сред децата.

Но мерките доведоха до появата на сив пазар на акаунти за играта, тъй като по-младите играчи се опитват да заобиколят рестрикциите.

Набраната инерция се очаква да продължи в Китай, докато Tencent вече се радва на 938 млн. потребители на чат услугата си WeChat. Технологичният гигант, който ще обяви финансовите си резултати за второто фискално тримесечие в сряда, има планове за пускане на играта по цял свят. Същевременно има притеснения, че може да не успее да повтори успеха на някои чуждестранни пазари.

“Азиатските пазари все още имат по-добри перспективи. САЩ и Европейският съюз (ЕС) ще са свързани с дългосрочни усилия. Смятам, че културата е основната причина”, коментира анализаторът от Bocom International Кони Гу.

Очаква се Tencent да пусне “Honour of Kings”, която има по 80 млн. активни потребители дневно, в Съединените щати още тази година. Тя вече пусна играта с различни вариации на името на пазари като Тайван, Тайланд, Южна Корея, Виетнам и Европа.

“Притеснени сме за американските приходи от нашия модел. Задграничната експанзия за китайски разработчици на игри все още е трудна, има само няколко успешни примера”, посочва Гу.

Tencent, която е най-голямата компания за игри в света, се очаква да отчете приходи от 52,98 млрд. юана (7,9 млрд. долара) за второто тримесечие. Сумата е с 48% по-висока спрямо година по-рано според средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters.

Приходите от мобилни игри вероятно ще надминат тези от игри за персонални компютри за първи път и ще представляват 30% от общите приходи на пазара на игри. Печалбата на Tencent през тримесечието се очаква да нарасне с 31,8% до 14,15 млрд. юана.

Освен това се очаква Tencent да обяви голям скок на рекламните приходи, благодарение на рекламата в социалните мрежи. Прогнозите са за по-добри резултати на бизнеса с мобилни разплащания, на фона на растящия брой потребители на WeChat и все по-силното навлизане на безкешовите плащания в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:33 | 12.09.22 г.
fallback