Американската компания за онлайн търговия Amazon търси партньорство с американски собственици на на места за събития, за да продава билети за тях, твърдят четирима източници на Ройтерс. Ако това се случи, може да доведе до отслабване на властта Ticketmaster над печелившия бизнес с билети.
Успехът на Amazon в тази сфера би представлявал най-новият успех на най-големият онлайн търговец в света да използва своята огромна потребителска база и да използва силата си, за да разтърси голям пазар.
Потребителите не харесват таксите, които се начисляват върху билетите, а собствениците на места за провеждането на събития, спортните лиги и отбори искат повече дистрибутори на техните билети, тъй като се надяват на по-високи продажби.
Достъпът до билети ще бъде още едно от нещата, които да привлича потребителите към абонаментната програма Amazon Prime. За музикалните изпълнители и спортните отбори продажба на билети през Amazon ще бъде от полза за продажбите на мърчъндайз.
В момента Ticketmaster, която е притежавана от Live Nation Entertainment, е екслузивен търговец на билети за много от топ местата в САЩ. Редица компании се борят да се конкурират с нея, но силната връзка с операторите на големите американски спортни стадиони, арени, зали за концерти и други места.
Amazon постигна успехи с продажбата на билети във Великобритания, където продава места за West End арена от 2015 г. насам, като дори изпреварва Ticketmaster за някои събития, твърди един от източниците, който притежава зала за събития в страна.
Amazon не е отговорила на запитването за коментар, докато от Live Nation отказват да коментират въпроса.
Акциите на Live Nation, чиято стойност скочи с над 12% по-рано в четвъртък след отчета на компанията, изтриха ръстовете след новината на Ройтерс и поеха на червено.