Американската компания за онлайн търговия Amazon бързо увеличава милиардите долари, които харчи за създаване и лицензи за телевизионни предавания и филми - признак, че компанията планира за дълго да остане в шоубизнеса, пише Ройтерс.
Темата влезе в полезрението на инвеститорите миналата седмица, когато Amazon съобщи, че увеличаването на разходите по видеопроектите може да е една от причините компанията евентуално да отчете загуба това тримесечие, въпреки че очаква продажби за над 39 милиарда долара.
Цената на акциите на компанията за годината бележи растеж от 33 процента, но след предупреждението падна с 5 на сто.
Според анализатори от Wall Street разходите на Amazon за съдържание ще се утроят до над 4,5 милиарда долара до края на годината спрямо 2014 година.
Привличането на вниманието на клиентите с видео сега представлява една от най-големите инвестиции на компанията, посочват хора, запознати с въпроса. Amazon не прави разбивка на данните и отказа да коментира въпроса.
Компанията видимо е засилила присъствието си в Холивуд, след като откри студио наблизо през 2010 година и взе първите си Оскари по-рано тази година.
"Очакваме Amazon бързо да изпревари годишните разходи на Netflix за видео", казва анализаторът от Needham Лора Мартин, според която Netflix, водещата компания в предоставянето на онлайн телевизионни услуги, ще похарчи 6 милиарда долара за съдържание тази година.
Въпреки че печели награда за разпространението на "Манчестър край морето" и продуцирането на телевизионни сериали като Transparent холивудските усилия на Amazon не са напълно успешни.
Компанията планираше по-рано да набира мнения кои сериали да продуцира, но в крайна сметка изостави тези намерения.
Някои изразиха притеснения, че Amazon се съсредоточава върху нишова аудитория, която вероятно вече е потребител на услугата на Amazon Prime, с проекти с режисьора Уди Алън.
Същевременно разходите растат. Amazon плати 10 милиона долара за правата за разпространение на "Манчестър край морето" - една от най-големите сделки на филмовия фестивал Сънденс. Освен това плаща около 50 милиона долара да предава 10 мача в четвъртък вечер на професионалната лига по американски футбол. Това е с пет пъти повече, отколкото плащаше Twitter за същите права. (БТА)