fallback

Обвиняват Amazon в измами с референтни цени

Това може да повлияе на сделката за придобиването на Whole Foods

12:15 | 21.07.17 г.

Като част от преразглеждането на споразумението на Amazon за придобиването на Whole Foods, Федералната търговска комисия (FTC) в САЩ разглежда твърденията, че Amazon подвежда клиентите си за ценовите отстъпки, твърди източник, запознат със случая, цитиран от Ройтерс.

FTC разследва жалба, подадена от защитната група Consumer Watchdog, която е разгледала около 1000 продукта в уебсайта на Amazon през юни и открила, че компанията е пуснала референтни цени на 46% от тях.

Анализът установил, че при 61% от продуктите с референтни цени, въпросните цени на Amazon били по-високи от тези, на които същите продукти са били продавани през предходните 90 дни, твърди Consumer Watchdog в писмо до FTC, изпратено на 6 юли.

След получаването на писмото агенцията е направила неформални запитвания във връзка с тези твърдения, посочва източник.

FTC отказва да коментира въпроса. Не е известно дали агенцията ще започне официално разследване.

Amazon направи изявление, в което посочва, че проучването на Consumer Watchdog има много недостатъци.

"Заключенията на Consumer Watchdog са грешни“, коментира Amazon. “Ние проверяваме референтните цени, предоставени от производителите и търговците спрямо реалните цени в Amazon и при други търговци“.

Фактът, че се разглеждат намаленията в Amazon е индикация, че FTC проверява сериозно споразумението на гиганта в електронната търговия за придобиването на Whole Foods – сделка, за която критиците твърдят, че ще даде на Amazon несправедливо предимство.

Consumer Watchdog призова FTC да не позволява на Amazon да придобие Whole Foods, докато компанията предлага подобни измамни отстъпки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:53 | 10.09.22 г.
fallback