Като част от преразглеждането на споразумението на Amazon за придобиването на Whole Foods, Федералната търговска комисия (FTC) в САЩ разглежда твърденията, че Amazon подвежда клиентите си за ценовите отстъпки, твърди източник, запознат със случая, цитиран от Ройтерс.
FTC разследва жалба, подадена от защитната група Consumer Watchdog, която е разгледала около 1000 продукта в уебсайта на Amazon през юни и открила, че компанията е пуснала референтни цени на 46% от тях.
Анализът установил, че при 61% от продуктите с референтни цени, въпросните цени на Amazon били по-високи от тези, на които същите продукти са били продавани през предходните 90 дни, твърди Consumer Watchdog в писмо до FTC, изпратено на 6 юли.
След получаването на писмото агенцията е направила неформални запитвания във връзка с тези твърдения, посочва източник.
FTC отказва да коментира въпроса. Не е известно дали агенцията ще започне официално разследване.
Amazon направи изявление, в което посочва, че проучването на Consumer Watchdog има много недостатъци.
"Заключенията на Consumer Watchdog са грешни“, коментира Amazon. “Ние проверяваме референтните цени, предоставени от производителите и търговците спрямо реалните цени в Amazon и при други търговци“.
Фактът, че се разглеждат намаленията в Amazon е индикация, че FTC проверява сериозно споразумението на гиганта в електронната търговия за придобиването на Whole Foods – сделка, за която критиците твърдят, че ще даде на Amazon несправедливо предимство.
Consumer Watchdog призова FTC да не позволява на Amazon да придобие Whole Foods, докато компанията предлага подобни измамни отстъпки.