Американската компания за електронна търговия Amazon пусна социална мрежа, наречена Spark, която позволява на потребителите да продават и купуват продукти в нейната платформа. Това е първият ясен ход на Amazon в света на социалните мрежи, предава Ройтерс.
Spark, която в момента е достъпна само за абонатите на премиум услугата Prime, насърчава потребителите да споделят снимки и видеа, както популярни социални мрежи като Instagram и Pinterest. Новата функция беше пусната за публично ползване във вторник и активна на мобилни устройства с мобилната операционна система iOS на Apple.
Потребителите на Spark могат да отбелязват продукти на публикациите и всеки, който разглежда списъка си с новини може веднага да ги намира и да прави покупки през платформата. Освен това потребителите могат да откликват на публикации с емотикони, еквивалентни на харесванията във Facebook.
"Създадохме Spark, за да позволим на потребителите да откриват – и пазаруват – истории и идеи от една общност, която харесва това, което и те“, заяви говорител на Amazon.
“Когато потребителите посетят за първи път Spark, те избират поне пет от интересите си, които биха искали да следват, а ние създаваме списък с новини с подходящо съдържание, създавано от другите“, коментират още от компанията.
Amazon също така е поканила медии, включително е платила на лидери на мнение и блогъри да публикуват в Spark. Техните публикации са маркирани със спонсорирани хаштагове.
Много потребители на социалната мрежа я определиха като пресечна точка между Instagram и Pinterest, с добавена електронна търговия.