Краудфънфинг* платформите все още са познати предимно в големите градове в България, коментира в технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Инна Бояджиева, която е представител на академичната програма на Indiegogo.
Според нея в малките градове тази възможност за финансиране на бизнеса все още не е толкова известна, като се наблюдава интересна тенденция – не толкова на съпротива към тези нови инструменти, колкото опасения от страна фирмите.
„Според мен българските компании се страхуват да попитат“, категорична е Бояджиева. По думите ѝ често се стига до момент, в който онези, които провеждат краудфъндинг кампании, предпочитат да търсят повече споделяне на кампанията в социалните мрежи, но не се насочват активно към планираното набиране на средства. Това обаче е изключително грешен подход, смята експертът.
За нея всяка кампания има един особено важен елемент – видеото, което трябва да е добре подготвено. Необходимо е стартъпите, които създават краудфъндинг кампании, да посочват в описанието абсолютно ясно какви са целите на проекта и какви проблеми решава той.
По думите на Инна Бояджиева фирмите трябва да знаят, че има известна сезонност и в краудфъндинга. Наблюдава се бум на компаниите след лятото и след Нова година. Като цяло лятото не е период, който е особено благоприятен за големи кампании, ето защо много фирми се подготвят през летния период и се насочват към старт на кампания чак през есента.
Традиционно страните, в които има най-голяма подкрепа за краудфъндинг кампаниите, са онези, в които той е най-разпространен. По думите на експерта това са САЩ, Великобритания и Австралия.
* На английски: crowdfunding – групово финансиране