Китайският интернет гигант Tencent пусна своята платежна услуга WeChat Pay в Европа този понеделник, отправяйки предизвикателство към Alipay, която е собственост на Ant Financial на Alibaba, пише CNBC.
WeChat е голяма социална мрежа, която има 938 млн. активни потребители месечно. Tencent си партнира с германската компания за разплащания Wirecard, за да позволи на европейските търговци на дребно да приемат WeChat Pay като опция.
Ходът е насочен особено към китайските туристи, които посещават Европа и може да не е чак такова предизвикателство за играчи като Apple Pay и Samsung Pay, които също оперират в части от Европа.
Китайските потребители са свикнали да използват мобилни разплащателни услуги като WeChat Pay за всичко – от наемането на услуги за споделено пътуване до пазаруване. Когато ходят в чужбина, те искат да ползват същите услуги.
Китайските туристи се оказаха похарчилите най-много през 2016 г. Те са дали общо 261 млрд. долара зад граница според Световната туристическа организация към ООН. Това е привлекателен пазар, който Tencent се опитва да превземе.
Но тя ще трябва да настигне Alipay, която стартира операции в Европа през 2015 г., а след това направи експанзия и на други пазари, като Южна Африка. Tencent заяви, че в Китай има 600 млн. активни потребители на WeChat Pay. Междувременно Alipay обяви, че броят на активните ѝ потребители е достигнал 450 млн. души.
„В момента проблемът е, че много от китайските туристи нямат правилните разплащателни инструменти. Пазаруването е неизменна част от пътуването. За всеки търговец, насочен към китайските клиенти в сегмента с луксозните стоки, пътуванията или забавленията, това е задължителна разплащателна възможност“, коментира Маркус Ейчингър, изпълнителен вицепредседател по глобалната продуктова стратегия на Wirecard.
Oще технологични новини вижте във видео материала: