Феновете на видео игрите често смятат, че мобилните игри нямат особено значение, коментира Business Insiders.
Когато става въпрос за печалбата на гейминг индустрията обаче, се оказва, че мобилните игри са всичко друго, но не и безполезни. Тази година се очаква общо игрите за смартфони и таблети да донесат 42% от глобалните приходи на пазара за игри, сочи скорошен доклад на Newzoo с графика на Statista. Това ги поставя доста по-напред от по-традиционните видове игри. Игрите, създадени за конзоли като PlayStation 4, например, се очаква да донесат 31% от глобалните продажби, а компютърните – около 23%.
Смартфоните са голям катализатор на растежа в индустрията през последните години, благодарение отчасти на тяхната вездесъщност. В развития свят почти всички имат смартфони. Макар че качеството на игрите за тях обикновено не е толкова високо, колкото за компютър или Xbox, те разшириха хоризонтите на гейминг индустрията и я направиха по-достъпна за повече хора.
Има причина да се смята, че мобилната гейминг индустрия ще става все по-голяма. Както Newzoo казва в доклада си, нарастващият фокус върху новите технологии като добавената реалност би трябвало да отвори повече възможности за напредък на разработчиците на мобилни игри.