Хората вече не пазаруват през уикенда. Това показват данните от изследване* на кампании за най-големите търговски марки на над 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкия изток. Анализът на технологичната компания RTB House показва категорична промяна на потребителското поведение, която разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни, съобщиха от дружеството.
Оказва се, че пазаруването вече е дейност, която много по-често извършваме през седмицата. Броят кликове и конверсии (определено действие, което потребителите извършват, след като са кликнали върху реклама. Най-често това е покупка, но може да бъде и попълване на формуляр, регистрация, абонамент и пр. - бел. ред.) е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица.
Анализът на българския пазар показва леки разлики в потребителски навици. У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 часа през деня (26% от всички конверсии).
Мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан е уверен, че се наблюдава значителна промяна в потребителското поведение. „Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от инфорормация през няколко устройства по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента“, обясни той, цитиран в прессъобщение от RTB House.
В анализа на компанията се посочва, че с постоянно нарастващите данни за навиците ни на пазаруване, шопинг тенденциите се променят заедно с технологиите. И маркетинг специалистите би трябвало да познават аудиторията си по-добре от всякога. Колкото повече информация имат, толкова по-скоро могат да реагират на новите трендове в пазаруването и да доставят по-адекватна, персонализирана услуга и послания към точните аудитории, в точното време, е заключението в доклада.