Технологичният гигант Samsung Electronics обяви новия ръковидтел на екипа за мобилен маркетинг и новия директор на бизнеса си в Китай. Назначението е част от промените в мениджърския екип, които трябва да предпазят концерна от намаляване на набраната инерция след ареста на вицепредседателя ѝ, предава Ройтерс.
Анализатори твърдят обаче, че въпросните промени изглеждат по-скоро като мярка, засягаща сегашните проблеми, отколкото като дългосрочно решение, докато конкурентът Apple се възползва от факта, че лидерът на Samsung Group е замесен в скандал.
“Изглежда, че Samsung прави възможно най-малките промени с оглед да се увери, че нейните бизнес операции продължават да действат”, коментира Пак Ю-гън, ръководител корпоративни анализи в CEO Score.
Samsung заяви, че изпълнителният вицепрезидент Чой Кюн-сик вече ще ръководи маркетинговите операции на мобилното звено като част от стратегията за раздвижване на продуктовия бизнес. Предшественикът на Чой не напуска компанията, а ще отговаря за операциите в Югоизточна Азия.
Куон Кайе-хюн беше обявен за ръководител на бизнеса в Китай, където продажбите на смартфоните на Samsung не успяват да си върнат инерцията на фона на конкуренцията от страна на играчи като Huawei Technologies, Oppo и Vivo.
Samsung Electronics обикновено обявява подобни новини в края на годината, но това не се случи през декември, тъй като компанията беше въвлечена в скандала, който доведе до задържането на Лий и ареста на отстранения от поста президент Пак Кън-хе.
Компанията обяви, че е решила да направи тези промени, за да не се забавят нейните оперативни процеси.
На по-късен етап ще бъдат обявени и допълнителни назначения, но говорителят на компанията не разкри точно кога ще се случи това.