Компанията майка на Google – Alphabet, отчете увеличение на печалбата и приходите. Основният й рекламен бизнес продължава да расте с необичаен темп и проблеми като този с рекламодателите, които бойкотираха YouTube, изглежда оказват малък ефект, предава Ройтерс.
Печалбата на Alphabet надминава очакванията на Wall Street и нараства с 29% до 5,43 млрд. долара. Според анализаторите това представяне е изключително за толкова голяма компания.
Акциите на компанията повишиха стойността си с 2,8% до 916,80 долара по време на следборсовата търговия в Ню Йорк.
Подобно на своя конкурент Facebook, Google агресивно насочи фокуса на бизнеса си към мобилната реклама. Двете компании допринасят за 99% от растежа на дигиталната рекламна индустрия през 2016 г., посочва Pivotal Research в доклад от тази седмица. При подобни пазарни сили някои рекламодатели се оплакват, че се е достигнало до двупол.
Очаква се Google да притежава 61,6% дял от пазара на реклама в търсачки в света през 2017 г. спрямо 60,6% през миналата година, според eMarketer.
„Нашите основни приоритети – като търсачката, Maps, YouTube и Google Play, са „прайм тайма“ на мобилния свят, където хората са активно ангажирани“, коментира главният изпълнителен директор Сундар Пичай по време на срещата си с анализаторите.
Приходите на компанията се увеличават с 22,2% до 24,75 млрд. долара от 20,26 млрд. долара през тримесечието, завършило на 31 март.
Платените кликове, при които рекламодателите плащат само ако потребител кликне на рекламата, са нараснали с 44%. Средната прогноза на анализаторите беше за ръст от 29,7%, според FactSet StreetAccount.
Нетната печалба нараства до 5,43 млрд. долар, или 7,73 долара на акция от 4,21 млрд. долара или 6,02 долара на акция година по-рано. Средната прогноза на анализаторите за печалбата беше за 7.34 долара на акция, според Thomson Reuters I/B/E/S.
Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат заяви, че финансовите резултати показват, че „приходите на YouTube продължават да растат със значителен темп“, което разсейва притесненията за възможното влияние на бойкота на част от рекламодателите върху видео услугата.
Нерекламните приходи на Google, които включват предимно бизнеса с изчислителни облаци, телефоните Pixel и Play store, също нарастват значително - с 49,4% до 3,10 млрд. долара.
Силният растеж на бизнеса с хардуер и облачните услуги помага за разсейване на притесненията на инвеститорите за зависимостта на Google от търсачката.
От своя страна, отделното звено с „Други услуги“, което включва бизнеса със самоуправляващи се коли Waymo, Google Fiber, Nest и Verily, продължава да генерира голяма загуба и слаби приходи. Последните са нараснали до 244 млн. долара, от 165 млн. долара през същото тримесечие година по-рано. Nest, Verily и Fiber са допринесли най-много за това, коментира Порат. Загубата обаче се увеличава до 855 млн. долара от 774 млн. долара година по-рано.