Онлайн платформата за споделяне на видеа YouTube използва нов подход в опит да се справи с проблемното съдържание, което накара стотици рекламодатели да се отдръпнат от услугата. „YouTube се опитва да насърчи нови системи, в които рекламодателите да избират при какъв тип съдържание да се появяват техните реклами“, коментира в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Дмитри Новоселов, видео продуцент за YouTube канала Hardware Canucks.
По думите му видео платформата използва машинно обучение, изкуствен интелект и човешки ресурси, в опит да преглежда внимателно цялото съдържание в уебсайта, така че да филтрира и премахне неподходящото.
Същевременно тази задача се оказва изключително трудна за изпълнение, тъй като на всяка минута в платформата се качват по 400 часа видео.
Според Новоселов YouTube и Google са попаднали в наистина сложна ситуация, тъй като се налага да балансират между рекламодателите и създателите на съдържание. Той твърди, че подходът за демонетизация, който е избрала YouTube, веднага е оказал ефект върху създателите на видео съдържание и затова платформата трябва да ускори процеса по справяне с проблема.
„Много повече създатели са засегнати от този проблем от очакваното. YouTube трябва ясно да покаже, че се фокусира върху рекламодателите, но да знае, че засяга и създателите на съдържание“, посочва Новоселов.
Той твърди, че ще бъде много интересно да се види как случващото се влияе на лайфстайл каналите в YouTube, както и на тези, предаващи новини, които могат да са сред най-засегнатите. Новоселов смята, че технологичните канали в платформата са твърде малка частица от цялата картина и едва ли ще бъдат засегнати като цяло.
Самият Новоселов работи за канала Hardware Canucks, за който прави видео ревюта на хардуер, от 2011 г. По думите му, когато започвал, това е била съвсем малка ниша, но седем години по-късно този пазар се е разраснал много. Едно от опасенията му, свързани с това, са, че вече има насищане на пазара на създатели на съдържание, което може да направи навлизането на нови влогъри по-трудно.
„Сега за новите създатели на съдържание е по-трудно да станат разпознаваеми и да се утвърдят, защото има толкова много за гледане. От друга страна, именно заради новите автори се създават нови хъбове, в които те работят заедно, споделят абонати, сътрудничат си“, коментира Новоселов.
Цялото интервю гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.