fallback

YouTube ползва нови системи, за да се справи с неподходящото съдържание

Проблемите на компанията засягат не само рекламодателите, но и създателите на съдържание, коментира Дмитри Новоселов от Hardware Canucks

11:06 | 24.04.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Онлайн платформата за споделяне на видеа YouTube използва нов подход в опит да се справи с проблемното съдържание, което накара стотици рекламодатели да се отдръпнат от услугата. „YouTube се опитва да насърчи нови системи, в които рекламодателите да избират при какъв тип съдържание да се появяват техните реклами“, коментира в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Дмитри Новоселов, видео продуцент за YouTube канала Hardware Canucks.

По думите му видео платформата използва машинно обучение, изкуствен интелект и човешки ресурси, в опит да преглежда внимателно цялото съдържание в уебсайта, така че да филтрира и премахне неподходящото.

Същевременно тази задача се оказва изключително трудна за изпълнение, тъй като на всяка минута в платформата се качват по 400 часа видео.

Според Новоселов YouTube и Google са попаднали в наистина сложна ситуация, тъй като се налага да балансират между рекламодателите и създателите на съдържание. Той твърди, че подходът за демонетизация, който е избрала YouTube, веднага е оказал ефект върху създателите на видео съдържание и затова платформата трябва да ускори процеса по справяне с проблема.

„Много повече създатели са засегнати от този проблем от очакваното. YouTube трябва ясно да покаже, че се фокусира върху рекламодателите, но да знае, че засяга и създателите на съдържание“, посочва Новоселов.

Той твърди, че ще бъде много интересно да се види как случващото се влияе на лайфстайл каналите в YouTube, както и на тези, предаващи новини, които могат да са сред най-засегнатите. Новоселов смята, че технологичните канали в платформата са твърде малка частица от цялата картина и едва ли ще бъдат засегнати като цяло.

Самият Новоселов работи за канала Hardware Canucks, за който прави видео ревюта на хардуер, от 2011 г. По думите му, когато започвал, това е била съвсем малка ниша, но седем години по-късно този пазар се е разраснал много. Едно от опасенията му, свързани с това, са, че вече има насищане на пазара на създатели на съдържание, което може да направи навлизането на нови влогъри по-трудно.

„Сега за новите създатели на съдържание е по-трудно да станат разпознаваеми и да се утвърдят, защото има толкова много за гледане. От друга страна, именно заради новите автори се създават нови хъбове, в които те работят заедно, споделят абонати, сътрудничат си“, коментира Новоселов.

Цялото интервю гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:15 | 12.09.22 г.
fallback