Американската софтуерна компания Progress е придобила за 30 млн. долара фирмата DataRPM, която оперира в сферата на когнитивната прогнозна поддръжка и пазара на индустриалния интернет на нещата, съобщават от Progress. Компанията твърди още, че сделката е ключова част от стратегията ѝ за “предоставяне на най-добрата платформа за създаване и пускане на когнитивни приложения”.
От своя страна, въпросните приложения стават все по-важни за бизнеса заради увеличаващия се обем от данни, който генерират машините и хората, както и заради бързото навлизане на нови устройства. „Progress отдавна предлага платформа за създаване и пускане на критични за бизнеса приложения. Бъдещето на приложенията включва на първо място наличието на когнитивни възможности и ние сме решени да предложим най-добрата платформа за създаването и пускането им“, каза Йогеш Гупта, главен изпълнителен директор на Progress. По думите му придобиването на DataRPM ще помогне на Progress да допълни платформата си за когнитивни приложения.
DataRPM предоставя решение за поддръжка за индустриалния интернет на нещата. Платформата на компанията автоматизира прогнозното моделиране, като използва собствени функционалности за мета обучение. Така тя повишава качеството, точността и времето за прогнозиране на повреди на дадено оборудване, което пък води до спестяване на милиони долари.
Технологията, която предлага DataRPM на клиенти като Jaguar, Samsung и Mitsubishi Heavy Industries, им дава възможност да прогнозират, като по този начин предотвратяват повреди на активи. Освен това те могат да повишават възможностите и ефективността за генериране на резултати.
От Progress твърдят, че това придобиване им дава възможност да предлагат на клиентите си да обработват по-лесно големи обеми от данни, с цел по-бързо и лесно създаване на когнитивни приложения.
Дори като част от Progress, DataRPM ще продължи да предлага своето решение за когнитивна прогнозна поддръжка за индустриален интернет на нещата, но то ще бъде подкрепено с повече ресурси и инвестиции. Интеграцията на технологиите на двете компании вече е започнала и се очаква по-късно тази година обновените продуктови предложения да бъдат налични за първите партньори и клиенти.