fallback

Графика на деня: Електронните спортове, една индустрия за 1,5 млрд. долара

След феновете има все по-голямо желание не само да играят игри, но и да гледат гейминг състезания

17:38 | 07.04.17 г. 1

League of Legends (LoL) е най-играната компютърна игра в света. Според разработчика на игри Riot Games през 2016 г. 100 млн. души са я играли всеки месец, разказва Statista.

LoL обаче не привлича само играчи. От всички безброй игри League of Legends е и най-гледаната по стрийминг платформата Twitch през февруари, като тя е била гледана общо 99,19 млн. часа. Това постоянно увеличаващо се желание не просто да се играят игри, но и да се гледат, докато някой друг играе, захранва все повече популярността на електронните спортове.

Комбинацията от присъщия състезателен елемент и огромната глобална публика е довела до възможността хората да играят LoL професионално. Най-големият турнир - League of Legends World Championship, може да се похвали с първа награда за над 2 млн. долара през 2016 г. (разделена между членовете на отбора победител).

По-важното за бъдещето на спорта е, че общо 43 млн. души са гледали финалите. Заради подобни числа се очаква светът на електронните спортове да експлодира през следващите няколко години. LoL е само една платформа, благодарение на която Newzoo прогнозира, че индустрията ще генерира приходи за 1,5 млрд. долара до 2020 г., а глобалната публика ще достигне 589 млн. души.

Други графики вижте тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:26 | 04.09.22 г.
fallback