Очаква се днес Instagram да обяви, че е достигнала над 1 млн. активни рекламодатели месечно в момент, в който притежаваното от Facebook приложение за споделяне на снимки се опитва да се превърне в център на онлайн търговията, предава Ройтерс.
Броят на рекламодателите е нараснал пет пъти от 200 хил. преди година, коментира вицепрезидентът на Instagram, отговарящ за бизнеса, Джеймс Куарлс. По думите му бройката от 1 млн. е „крайъгълен камък“ за компанията.
Facebook придоби Instagram за 1 млрд. долара през 2012 г., а в началото приложението имаше ограничена реклама, предлагана от няколко добре познати марки.
Миналата година Instagram започна да насърчава компаниите, които са си създали стандартни профили, да се насочат към бизнес профили, а до момента това са направили вече 8 млн. фирми, твърди Куарлс. Instagram има възможност да използва рекламните технологии на Facebook, за да насочва рекламите към специфични аудиторни групи.
Приложенията на Facebook се конкурират с тези на Snap, Alphabet. Google и Twitter за дял от рекламните разходи на компаниите.
Куарлс отказва да прогнозира бъдещия растеж. Той твърди, че има „страхотен шанс“ и допълва: „Става дума за това да накараме възможно най-много компании да си направят страници“.