fallback

Alibaba прибира над 40% от парите за мобилна реклама в Китай

През 2016 г. сумата възлиза на 11 млрд. долара според eMarketer

10:58 | 19.03.17 г.

Компанията за електронна търговия Alibaba е взела 40,3% от всички пари, които марките са похарчили за мобилна реклама в Китай през 2016 г., а сумата възлиза на 11 млрд. долара, сочат нови данни, цитирани от CNBC.

Търсачката Baidu е получила близо 20% от средствата, отишли за мобилна реклама през миналата година (5,5 млрд. долара), докато социалната мрежа Tencent е прибрала 11,6% (3,2 млрд. долара). Това сочи онлайн доклад на eMarketer.

Прогнозите са, че Alibaba ще продължи да привлича 40% от китайските приходи за мобилна реклама до 2019 г., което ще е равно на 24,1 млрд. долара.

Миналата година общите разходи за мобилна реклама в Китай са достигнали 27,31 млрд. долара, а до 2019 г. според eMarketer ще станат 60,25 млрд. долара.

“Рекламните приходи на Alibaba не показват никакви признаци на забавяне, докато ангажираността на потребителите в приложението на Taobao се увеличава, а компанията продължава да предлага силно съответстващи на потребителите реклами”, посочва анализаторът на eMarketer Синди Лиу в доклада.

Лиу отдава високите приходи от мобилна реклама на Alibaba на популярността на приложението Taobao и възможността да показва именно адекватни реклами на потребителите. Въпреки това през декември 2016 г. Taobao попадна в черния списък на САЩ за продажбата на фалшификати.

През декември миналата година Alibaba заяви, че има 493 млн. активни мобилни потребители месечно във всичките си сайтове за търговия на дребно, което е с 43 млн. повече от отчетените през септември миналата година. През януари 2017 г. компанията заяви, че приходите ѝ за третото тримесечие на 2016 г. са достигнали 53,2 млрд. юана (7,76 млрд. долара).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:18 | 11.09.22 г.
fallback