fallback

Джак Ма: Да се борим с фалшификатите, както с пияните шофьори

Коментарът му се появява в момент, в който Alibaba се опитва да си върне репутацията си на добро място за електронна търговия

16:37 | 07.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Милиардерът и основател на Alibaba Джак Ма иска властите в Китай да погнат сериозно производителите на фалшиви продукти. Молбата му е същата, като тази на глобалните марки, които обвиняват компанията за електронна търговия за укриването на нелегални стоки, коментира Bloomberg.

Ма, който е и председател на Alibaba Group Holding, апелира Националният народен конгрес в Китай тази седмица да санкционира фалшификаторите толкова строго, колкото шофьорите, които карат пияни. В отворено писмо, публикувано в акаунта му в Weibo, Джак Ма посочва, че властите трябва да завишат максималните присъди и да засилят другите санкции, за да възпрат нелегалната продажба на стоки.

Тази молба се появява след постоянните критики, че Ма и компанията му не правят достатъчно, за да осуетят продажбите на фалшификати в платформите на Alibaba. През миналата година Alibaba беше обявена за “пазар с лоша репутация” от Американската служба на търговските представители - само четири години, след като беше премахната от списъка. В него фигурират торент уебсайтът Pirate Bay и нелегалните пазари в страни от Бразилия до Нигерия.

“Трябва да се борим с фалшификатите по същия начин, по който се борим с пияните шофьори”, написа Ма. “Нито една компания не може да направи това сама. Съществуващите закони изостават, не успяват да отговорят на съвременните заплахи, свързани с поведението на фалшификаторите, и оставят прекалено много възможности за измами”.

Спечелването на доверието на чуждестранните марки е от ключово значение за реализирането на амбициите на Джак Ма за глобална експанзия на компанията. Но Alibaba все още е обвинявана в нежелание или невъзможност да се справи с продажбата на фалшификати през нейните платформи. Това е и предмет на дело, заведено през 2015 г. срещу нея от гиганта Kering. Китайската компания твърди, че прави всичко възможно, за да се бори с фалшификатите. Тя премахна 380 млн. обяви и спря около 180 хил. онлайн магазина в платформата си Taobao за последните 12 месеца до август 2016 г.

В посланието си от тази седмица Ма посочва, че много се говори, но са взети малко решителни действия за борба с продажбата на фалшификати, които той сравнява със смога, който покрива Пекин и други китайски градове. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:41 | 11.09.22 г.
fallback