Най-високо оценяваният китайски технологичен стартъп Xiaomi си поставя за цел да генерира над 100 млрд. юана (14,5 млрд. долара) приходи през 2017 г. Компанията обаче смята да забави темпа на своята експанзия и и да промени стратегията си за търговия на дребно, насочена само онлайн, пише Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на компанията Лей Дзин обяви какви са целите за годината. Те включват четирикратно увеличение на броя на магазините до 200, световна експанзия и задълбочаване на проучванията в сферата на изкуствения интелект и онлайн финансите. В бележка, публикувана в акаунта на компанията в WeChat, милиардерът предприемач обаче твърди, че Xiaomi се опитва да расте прекалено бързо през последните години.
Xiaomi, която през 2014 г. беше оценена на 45 млрд. долара, е един от най-големите стартъпи в света. Компанията беше сравнявана с Apple, след като през същата година успя да удвои приходите си и се изкачи до върха на китайския пазар на смартфони. След тези успехи обаче групата се сблъска с проблеми, като не успя да изпълни целта за продажбите си през 2015 г. и изостана зад местни конкуренти като OPPO и Huawei Technologies.
Xiaomi получи похвали за своя модел, предполагащ само онлайн продажби, който привлече онлайн общностите и намали разходите ѝ, но местните играчи на пазара бързо копираха този модел. Ето защо сега Xiaomi преосмисля подхода си и планира да изгради мрежа от около 54 магазина в страната, обяви Лей.
„Най-лошото приключи“, коментира той. „Въпреки че създадохме чудо на растежа в модерната история на бизнеса, ние пропуснахме потенциални възможности за растеж. Ето защо трябва да забавим темпото и сериозно да се поучим от фрешките си“. Той не разкрива повече подробности по въпроса.
Xiaomi набра финансиране в размер на 1,1 млрд. долара през 2014 г. от инвеститори като държавния инвестиционен фонд на Сингапур GIC, All-Stars Investment и DST. Сега компанията разчита на Индия, която да насърчи растежа ѝ. Продажбите ѝ в страната достигнаха над 1 млрд. долара през 2016 г.
Отвъд смартфоните компанията продава и други видове електронни устройства – от пречистватели на въздуха до роботизирани прахосмукачки, създадени чрез екосистема от партньори.
Още новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.