От „Черния петък“ досега общият трафик на електронните магазини в България е нараснал с 477% в сравнение със същия период на миналата година, посочва се в доклад на международната ретаргетинг компания RTB House.
Всичко това е особено важно за онлайн търговците на дребно, които се борят за всеки потребител.
Същевременно данните са важни и за традиционните магазини, които все по-често започват да се насочват към онлайн продажбите.
В тази връзка докладът на RTB House, който обхваща над 100 кампании на 40 световни пазари, посочва кои са най-добрите начини онлайн търговците да постигнат надмощие по това време на годината.
1. Колкото по-рано, толкова по-добре
Според компанията планирането е от ключово значение, защото то винаги води до по-добри резултати. Според данните по време на „Черния петък“ България се е превърнала в един от първенците в онлайн продажбите, генерирайки ръст от 128% в сравнение с обичайните 70 на сто за останалите пазари.
Тенденцията показва, че рекламодателите планират кампаниите си много преди Коледа, а рекламните послания за най-търсените продукти се активират много преди старта на същинската пазарна треска. Ето защо сега е моментът търговците да планират и предстоящите големи намаления през януари.
2. Привличане на неактивните купувачи
Привличането на нов купувач струва няколко пъти по-скъпо от задържането на вече съществуващ. Близо 50 на сто от кликовете върху банер реклами пък се извършват в рамките на първия ден от кампанията, сочат анализите на RTB House.
Според успешните търговци коледните празници са най-подходящото време са най-подходящото време за привличане на потребителите, които не са активни. Това се случва чрез насочващи реклами и персонални съобщения по пощата. По този начин може да се постигне не само скок на печалбата, но и този на трафика към уебсайта на компанията.
3. Използване на индивидуални препоръки
Успешната онлайн реклама предлага персонализирани послания и препоръки. Ретаргетинг механизмите служат не само за осъществяване на определена поръчка, но и създават цяла поредица ангажиращи вниманието събития. В случая особено важни са ретаргетинг инструментите, които се адаптират към всеки потребител, подобно на изкуствен интелект. Те имат задачата да „разбират“ какво иска клиентът.