Делът на трансграничните онлайн трансакции нараства бързо, като потребителите постепенно започват да се чувстват по-сигурни при пазаруване през чужди уебсайтове. Търговците приемат различни методи на плащане, за да си осигурят по-големи продажби и са склонни да правят доставки до почти всяка част на света, показва нов доклад на компанията за имоти Colliers.
Обединеното кралство, САЩ, Китай и Германия са пазарите, които реализират най-големия износ в резултат на онлайн поръчки. До 2020 г. 45% от онлайн потребителите ще пазаруват от други държави. Стойността на този вид продажби се очаква да нарасне от 230 млрд. долара през 2014 г. до 1 трилион през 2020 г. Предпочитанията към онлайн пазаруване се засилват, но въпреки това потребителското поведение по отношение на покупки и плащания остава доста разнообразно в различните държави, сочи докладът. Европейският пазар, на който онлайн търговията е най-силно застъпена, е Обединеното кралство, където сделките възлизат на около 130 млрд. паунда годишно. Британците са сред потребителите, които демонстрират най-голяма техническа грамотност, като от 78% интернет ползватели над 65% пазаруват онлайн.
За разлика от тях, други страни показват по-бавни темпове на възприемане на този тип шопинг. Италианците са сред най-малко предпочитащите го в Западна Европа. 68% от тях имат достъп до интернет, от които само 26% пазаруват онлайн. Докладът изследва и предпочитанията на купувачите към определени типове разплащания в различните държави по света. Кешовите разплащания остават най-разпространени в Китай, Русия, Испания, Германия, Полша и Италия. В нито една европейска държава не се използват толкова чекове, колкото във Франция, а холандците и шведите бавно преминават към пълно изключване на плащанията в брой. Те предпочитат и технологични платформи като iDEAL и Swish; шведско приложение, което е създадено да улесни приятели да си поделят сметката в ресторанта, и към момента се използва от над 50% от населението на държавата. 29% от онлайн продажбите в Обединеното кралство са реализирани през мобилни устройства през 2015 г., сочат още данните от доклада.
Купувачите на Острова често пазаруват от международни онлайн платформи, като 56% са направили покупки от Китай и САЩ.
Една четвърт от онлайн поръчките в Русия пък са от международни сайтове, а 80% от тях са китайски.