fallback

Alibaba генерира продажби за 5 млрд. долара за час в Деня на самотните сърца

Същата сума тя събра за целия ден на разпродажби през 2013 г.

11:21 | 11.11.16 г.

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding заяви, че в рамките на първия час на неговата годишна разпродажба в Деня на самотните сърца е генерирал трансакции на стойност 5 млрд. долара. Сумата е с една трета повече спрямо първия час на събитието миналата година, предава Ройтерс.

24-часовата инициатива, която всяка година се провежда на 11 ноември, представлява показател за представянето на Alibaba и за състоянието на онлайн пазаруването в Китай, особено през смартфони. Стартираното през 2009 г. събитие на Alibaba е създадено, за да насърчи потребителите, които нямат партньор до себе си, да се поглезят.

Денят на самотните сърца, който винаги включва подкрепа от различни звезди – тази година бяха Дейвид Бекъм и Коби Брайънт – продава повече стоки от Черния петък и Киберпонеделника в САЩ, взети заедно. Продажбите в платформите на Alibaba, сред които се нареждат Tmall и Taobao, се очаква да надхвърлят 20 млрд. долара тази година, т.е. ще са с 14 млрд. долара повече спрямо миналата.

По думите на главния изпълнителен директор Даниел Джан сумата, достигната на този ден през 2013 г., е била 35 млрд. юана (5,15 млрд. долара), докато сега компанията може да постигне същото само за час.

Продажбите бяха официално отворени в полунощ, като първият 1 млрд. долара е генериран от трансакции в първите пет минути благодарение на предварителните поръчки, посочва Alibaba в официалния си блог.

Alibaba не е единственият търговец на дребно, който отбелязва 11 ноември с големи разпродажби. Вторият по големина играч на пазара и неин конкурент – JD.com, както и много други, също предлагат намаления в рамките на деня.

Нарастването на популярността на Деня на самотните сърца сега отразява как китайските потребители, които имат смартфони, се надпреварват да пазаруват онлайн, отправяйки предизвикателство към традиционните физически магазини. По думите на Alibaba 84% от покупките в първите два часа са били извършени през мобилни устройства, като процентът е по-голям спрямо миналата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:14 | 13.09.22 г.
fallback