Турски стартъп планира да започне да предлага услуга за споделено пътуване в Истанбул, където Uber Technologies се сблъсква с все по-голяма опозиция от страна на жълтите таксита, които са доминиращата транспортна услуга в града, предава Bloomberg.
Olev, както е известна компанията, притежавана от Olev Tasimacilik Teknoloji Gelistirme Turizm AS, ще стартира дейност в петък с общо 250 коли, обяви нейният главен изпълнителен директор Ертюнк Чирис. Компанията, в която миноритарен дял има базираната в Маунтин Вю, Калифорния, 500 Startups Management, планира да увеличи броя на колите си до 1500 за една година, подчерта още той.
Uber започна да предлага услугите си на оценявания на 1,5 млрд. долара пазар на такси услуги в Истанбул през 2014 г., превръщайки се в конкурент на 18 хил. жълти таксита в града със 17 млн. жители.
Базираната в Сан Франциско, Калифорния, компания се сблъска с протести на шофьорите на таксита, които губят пазарен дял заради нея, докато се борят да запазят колите си и качеството на услугите си с едни от най-ниските цени на света.
"Нашата цел е да създадем една напълно законна компания, базирана в Турция, която ще плаща данъци за всяко пени, което изкара, и да използва местни компании за разплащане, регулирани от банковите регулатори“, коментира Чирис, който основава фирмата през 2015 г.
Olev, която е оценена на 10 млн. долара, си поставя за цел генерирането на 180 млн. лири (56 млн. долара) приходи от продажби до края на първата година след стартирането на услугата с презумпцията, че всяка кола ще генерира месечни приходи за 10 000 лири.
Чирис твърди, че около 80% от шофьорите на Olev са се присъединили от Uber, която според него има 400 регистрирани коли в града. Olev, която подобно на Uber свързва шофьори и пътници с мобилно приложение, ще получава 15% от стойността на всяко пътуване. Компанията за разплащания ще задържи 2%, а останалата част от сумата остава за шофьора, който ще трябва да плати данък върху оборота.