32% от дигиталните компании в България, регистрирали се за последните три години, вече имат положителен паричен поток. Това сочи проучването на малкия и среден дигитален бизнес в България InnovationShip Bulgaria|Digital, реализирано от дигиталната мрежа EDIT.bg.
В проучването са взели участие 229 компании, като 43% от тях са регистрирани през последните три години.
Данните показват, че има ясно разрастване на дигиталните компании. 91% от респондентите планират да наемат още служители през следващата година. 46 на сто пък определят световния пазар като целеви. 21% от тях пък имат свое представителство зад граница.
Проучването показва още, че по-голямата част от българските компании реализират успешно стратегии, които позволяват трайното им позициониране на чуждестранни пазари. Близо 40 на сто от анкетираните твърдят, че имат опит с набирането на капитал. 80% планират последващо увеличение на капитала през следващата година и половина.
Над 50% от предприятията имат нужда от кадри с технически умения и специалисти в сферата на маркетинга и продажбите, показват още резултатите.
Основните предизвикателства за реализирането на експортния потенциал на стартиращите компании според 41% от анкетираните са липсата на подходящи партньорства и недостигът на средства.
77 на сто смятат, че правителството не осигурява достатъчна подкрепа на малките и средни дигитални компании в страната и не създава стимулиращи условия за техния растеж и за развитието им.
„В глобално свързания свят, в който живеем, националните граници имат все по-малко значение. От значение за нас обаче е опазването на националната ни идентичност и утвърждаване на ролята на България", коментира Саша Безуханова, основател на платформата MOVE.BG и инициатор на обединението EDIT.bg. По думите ѝ развитието на дигиталната икономика представлява основна възможност за разширяване ролята на България.