Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding отчете приходи от продажби и печалба за тримесечието, които надминаха очакванията на анализаторите, след като ръстът на облачните ѝ услуги е насърчил електронната търговия – бизнес, който продължава да не се поддава на забавянето на китайската икономика, пише Bloomberg.
Приходите на компанията са нараснали с 55% до 34,3 млрд. юана (5,1 млрд. долара) през последното тримесечие, обяви тя. За сравнение средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 33,9 млрд. юана. Коригираната печалба за акция е достигнала 5,26 юана в сравнение с очакваните 4,69 юана.
Alibaba се възползва все повече от насочването на потребителите към пазаруване през мобилни устройства, използвайки изчислителната мощ, с която разполага, и инвестирайки в центрове за данни, за да спечели клиенти за облачните си услуги.
Резултатите стават ясни една седмица преди Деня на самотните сърца в Китай – най-голямата 24-часова разпродажба в света, която се провежда веднъж годишно.
Акциите на Alibaba повишиха стойността си с повече от 3% по време на предварителната търговия. Те завършиха борсовата сесия в Ню Йорк във вторник на цена от 101,15 долара, а от началото на годината са записали ръст от 24%.
Председателят на Alibaba Group Holding Джак Ма насочва компанията и към развлекателния бизнес – тя навлезе по-дълбоко във филмовата индустрия и видео стрийминга.
Приходите от търговия са нараснали с 41% до 28,5 млрд. юана (4,21 млрд. долара), докато продажбите на новото подразделение за дигитални медии и развлечения са скочили четири пъти до 3,6 млрд. юана (533 млн. долара).
Подразделението за облачни услуги се радва на 130% ръст на приходите до 1,5 млрд. юана (222,10 млн. долара) през тримесечието, обяви компанията. Подразделението сви загубата си до 57 млн. юана, след като увеличи почти двойно клиентите си с платен абонамент до 651 хил.
"Нашите резултати отразяват нарастващата ни способност да печелим от нашите 450 млн. мобилни потребители“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Джан. „Също така виждаме голям потенциал в нашето ново интегрирано подразделение за дигитални медии и развлечения“.