fallback

Snapchat повече не иска да дели рекламните си приходи с медиите

Услугата ще предложи други условия, така че да запазва цялата сума за себе си

14:22 | 19.10.16 г.

Snapchat обяви, че спира да споделя приходи с медийни компании. Мобилното чат приложение иска да направи голяма промяна в начина, по който работи с фирми, които ѝ доставят съдържание за секцията Discover, пише Recode.

Вместо да споделя рекламните приходи, които генерира този раздел, Snapchat иска да плаща на своите партньори фиксирана лицензионна такса, а приходите от реклама да запазва за себе си. Това е същият модел, който телевизионните мрежи използват, когато купуват програми.

Решението представлява сериозна промяна в условията, които Snapchat предлага от старта на Discover през 2015 г. Досега приложението позволяваше на медиите да продават реклами срещу тяхното съдържание, като самото приложение също продаваше реклама към това съдържание посредством своя екип по продажби. Приходите се разделяха в зависимост от сделката и от това кой е продал рекламата.

Други големи дигитални платформи, включително Facebook и Apple, имат подобни програми за медиите, които им доставят съдържание.

Новите условия, които Snapchat е започнала да предлага през последните няколко седмици, означават, че компанията ще има пълен контрол върху рекламите си, докато се подготвя за първично публично предлагане.

За медиите това означава, че ще имат гарантирано плащане, когато създават специално съдържание за приложението, вместо просто да се надяват да генерират някакви средства. Това обаче може да ограничи и размера на парите, които медиите могат да получат от своето съдържание.

Изглежда Snapchat ще разшири новите условия отвъд програмата Discover. Създателите на съдържание са уведомени, че се водят преговори за създаването на Snapchat Shows - нов формат за кратки видео сериали, които Snapchat да прави сама. Приложението иска да използва и за тях такъв лицензионен модел, вместо споделяне на приходите.

Източници от индустрията твърдят, че от Snapchat са започнали да информират медиите за новите условия през последните няколко седмици и вероятно през следващия месец вече ще има сключени нови договори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:51 | 12.09.22 г.
fallback