Германската компания за онлайн продажби на дребно на обувки и модни стоки Zalando отчете забавяне на продажбите си за третото тримесечие, но заяви, че е подобрила рентабилността си, което ѝ позволи да повиши прогнозата си за 2016 г. за втори път, предава Ройтерс.
В изявление, направено късно във вторник, Zalando заяви, че продажбите ѝ са нараснали с 16-18%, което представлява забавяне спрямо ръста от 25% през второто тримесечие. Причината за това е фактът, че модната индустрия страда от необичайно топлото за сезона време.
Zalando, която ще отчете резултатите си за третото тримесечие на 10 ноември, заяви, че очаква маржът на печалбата преди данъци и такси да е в диапазона 1-3%. Това даде възможност на компанията да повиши годишната си прогноза за марж от 5-6%, след като преди време прогнозира, че той ще е 4-5,5%.
Компанията отново подчерта, че очаква ръстът на продажбите ѝ да е около 20-25%.
"Това изявление предполага, че Zalando продължава да се представя по-добре от пазара“, коментира анализаторът на Bernstein Джейми Мериман, допълвайки, че новата прогноза предполага около 12% увеличение на консенсусната прогноза за годишната печалба.