Yahoo отчете по-висока коригирана печалба за тримесечието от очакваното, след като резултатите ѝ бяха насърчени в момент, в който компанията продава своя основен бизнес на Verizon Communications и беше разтърсена от голям пробив в системите за данни, предава Ройтерс.
Главният юрисконсулт на Verizon заяви миналата седмица, че хакерската атака, която е засегнала поне 500 млн. имейл акаунта през 2014 г., може да има съществено влияние и вероятно ще може да позволи на Verizon да се оттегли от сделката на стойност 4,82 млрд. долара.
Резултатите, които Yahoo обяви във вторник вечерта, представляват поне първоначална индикация, че нарушението в сигурността не е довело до бърз отлив на потребители, от което мнозина се опасяваха. Тенденциите, свързани с потребителите, показват ръст на показванията на страници и на използването на имейла, посочват от Yahoo.
И все пак анализаторите не са на едно мнение по въпроса дали съмненията за сделката остават. Yahoo написа в документ до регулаторите в САЩ, че не е знаела за никакви кибер рискове, което повдига въпроса дали Verizon е била информирана за атаката свеовременно.
Анализаторът от JMP Securities Роналд Джоуси твърди, че е твърде рано да се каже дали пробивът ще доведе до трайни щети. Експертът определи потребителските тенденции като „окуражаващи“
Но Фатемех Катиблу, анализатор по сигурността на Forrester Research, твърди, че покачването на броя показвания на страници и ползването на електронната поща може да са резултат от „500 млн. души, които се опитват да разберат дали акаунтите им са засегнати“.
Правни експерти твърдят, че Verizon трябва да докаже, че пробивът е довел до значителни щети, за да може да се оттегли от сделката.
Друг положителен знак за Yahoo е, че приходите от Mavens – подразделенията ѝ за мобилни услуги, видео и реклами в социалните мрежи, са нараснали с 24,2% до 524 млн. долара.
Но все пак бизнесът показва продължаващи спадове в ключови категории приходи. Брутните приходи от търсачката са спаднали с 14,1% до 752,5 млн. долара.
Общите приходи са нараснали с 6,5% до 1,31 млрд. долара, надминавайки средната оценка на анализаторите за 1,30 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S. Но след като приспадне таксите, платени на партньорски уебсайтове, приходите спадат до 857,7 млн. долара от 1 млрд. долара.
Акциите на Yahoo повишиха стойността си с 1,3% по време на следборсовата търговия във вторник.
За третото тримесечие, което приключи на 30 септември, нетната печалба на Yahoo е нараснала до 162,8 млн. долара, или 17 цента на акция, от 76,3 млн. долара, или 8 цента на акция, година по-рано. Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила 20 цента на акция, надминавайки средната прогноза за 14 цента на акция.