Snap, която управлява приложението, позволяващо на потребителите да изпращат помежду си видеа и съобщения, които изчезват след секунди, се насочва към старт на търговия на акциите си в края на март, предава Ройтерс.
IPO, оценяващо я на 25 млрд. долара, би било значително по-голямо от последната оценка на Snapchat от 17,81 млрд. долара, базирана на кръг на финансиране на стойност 1,81 млрд. долара през май.Освен това ще представлява най-голямото първично публично предлагане на технологична компания след листването на китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding през 2014 г.
Snapchat разговаря с инвестиционни банкери за IPO, което да се случи в края на тази година или в началото на 2017 г., писа технологичният уебсайт The Information през миналия месец.„Ние не коментираме слухове или спекулации за нашите финансови планове“, обяви компанията.
Слуховете се появяват в момент, в който акциите на технологични компании като Square и Box, които станаха публични преди две години, се търгуват на цена под тази от IPO-то им.Оценката на Snapchat нарасна през последните няколко години, след като компанията добави възможности за реклама и спонсорирано съдържание в своята платформа. Компанията е заявила на инвеститорите, че очаква 1 млрд. долара рекламни приходи за 2017 г., твърдят източници, запознати с въпроса.
Компанията генерира 3,1 млн. долара приходи от реклама за първите 11 месеца на 2014 г. според финансови документи от миналата година.Очакванията са, че Snapchat ще има 58,6 млн. потребители в САЩ до края на 2016 г. , а този брой се очаква да скочи с 13,6% до 66,6 млн. долара до следващата година според компанията за проучвания eMarketer.