Google обяви, че е преименувала своя бранд за корпоративни облачни услуги и засилва част от бизнес приложенията си с изкуствен интелект. Това е последният опит на компанията да направи нещо повече, за да се конкурира по-успешно с Amazon.com и Microsoft на доходоносния пазар на облачни услуги, предава Ройтерс.
Обсъждайки ребрандирания Google Cloud, Даян Грийн, старши вицепрезидент на бизнеса с корпоративни предложения на Google, заяви, че компанията е направила добър напредък в привличането на клиенти и подобряването на своята технология. Новото име заменя бранда Google for Work.
"Намаляваме разликата [с конкурентите] невероятно бързо“, коментира Грийн, която е бивш главен изпълнителен директор на VMware. Тя се присъедини към Google миналата година, за да разшири облачния бизнес на компанията.
Анализаторите твърдят, че Google изостава след Amazon и Мicrosoft по пазарен дял, но набира сили под ръководството на Грийн. Въпреки че бизнесът все още не е достатъчно голям, че да бъде отделен в отчета за тримесечието, Google обяви, че има 33% ръст на приходите от „други дейности“ през последното тримесечие, което според анализаторите се дължи до голяма степен на успехите на облачните услуги.
По-рано този месец Google придоби компанията за облачен софтуер Apigee в сделка, оценена на 625 млн. долара.
В четвъртък компанията обяви също, че стартира партньорство с консултантската компания Accenture за разработването на облачни услуги за клиенти в индустрии като търговията на дребно, здравеопазването и финансите.
В допълнение Google заяви, че залага повече на изкуствения интелект в своите приложения, за да помогне на служителите да работят по-ефективно.