Oracle представи нови услуги, които могат да помогнат на потребителите да се възползват повече от облачните услуги. Ходът се случва в момент, в който компанията е в яростна надпревара с конкурента си Amazon.com, предава Ройтерс.
Фирмата обяви „Cloud@Customer”, която взема оборудване от своите центрове за данни и ползва този хардуер за потребителски центрове за данни, заяви председателят Лари Елисън по време на презентация в неделя в рамките на Oracle OpenWorld в Сан Франциско.
Клиентите няма да има нужда да се сдобиват с технологията, а вместо това да се абонират за услугата на месечна база – точно както биха го направили, ако купуваха за отдалечен от тях център за данни. Освен това Елисън обяви, че Oracle има по-мощни продукти на по-ниски цени в сравнение с Amazon – основния доставчик на облачни услуги и главния конкурент на компанията в областта на инфраструктурата.
"Доминацията на Amazon приключи“, коментира Елисън по време на презентацията. „Amazon ще се сблъска със сериозна конкуренция“.
Oracle полага по-големи усилия в областта на базираната в облака технология и пуска нови продукти, както и придобива други компании, за да увеличи броя на клиентите си.
Amazon, която беше пионер в налагането на публичните облачни услуги, привлече вниманието на стартъпите и корпорациите по целия свят, а всичко това я изправи очи в очи с конкуренти като Microsoft и Google.
По време на презентацията си Елисън обяви и няколко други нови услуги, простиращи се в области като базите от данни, облачните услуги и методите за програмиране. Освен това направи демонстрация на платформа „ChatBot”, която се интегрира в приложението на Facebook – Messenger.
Отново вчера Oracle разкри, че придобива стартъпа Palerra, който ще ѝ помогне да разшири възможностите си в сферата на сигурността. Повече подробности за сделката не бяха разкрити.