След години на застой или спадове глобалната музикална индустрия миналата година най-накрая се завърна към растеж, коментира Statista.
Според Международната федерация на звукозаписната индустрия IFPI музикалните приходи са нараснали от 14,5 млрд. долара през 2014 г. до 15 млрд. долара през миналата година. До края на 2015 г. броят на платените потребители на музикални стрийминг услуги се е увеличил до 68 млн. души, като скоро не се очаква тази тенденция да спре.
Приходите от стрийминг услуги са достигнали 2,9 млрд. долара миналата година, като абонаментните услуги формират около 80% от всички услуги. Макар че персонализираните, подкрепяни от рекламни онлайн радио услуги като Pandora със сигурност се отразиха положително на музикалния стрийминг, именно услугите по заявка (on-demand) като Spotify или Apple Music са тези, които направиха стрийминга толкова широко разпространен.
Ако разгледаме ръста на приходите от абонаментен стрийминг, не е изненадващо, че все повече компании искат парче от тортата. Както Amazon, така и Pandora са все по-близо до стартирането на нови услуги, което ще направи вече силно конкурентния пазар още по-пренаселен.