Докато Spotify се насочва към потенциално първично публично предлагане през следващата година, липсата на един ключов компонент на музикалната стрийминг услуга отблъсква инвеститорите – правата за предлагането на музика през следващите месеци, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Досега Spotify гледаше напред в краткосрочен план - старите ѝ договори с трите големи звукозаписни компании бяха на месечна база, а само един от лейбълите е подписал договор за близо година. Сега компанията преговаря за нови сделки, които могат да я направят по-атрактивна за инвеститорите.
Spotify, чиято нетна загуба се увеличи до близо 200 млн. долара миналата година, а приходите ѝ скочиха двойно до над 2 млрд. долара, иска да плаща по-малък дял, а не близо 55% от приходите си, както е сега, на звукозаписни компании и изпълнители, допълват източниците.
Тя плаща и допълнителни 15% на издатели и автори на песни.
Но някои директори на големи звукозаписни компании искат Spotify да им плаща по 58% от приходите от двете си услуги – платената и безплатната.
Именно толкова дава Apple за абонатите на Apple Music, които не ползват услугата ѝ в безплатния тестов период, коментират източници. Компанията има повече от 5 млн. потребители, които се възползват от тази безплатна възможност, допълват те.
Част от представителите на звукозаписните компании твърдят, че могат да позволят на Spotify да плаща по-малко, но само ако стрийминг услугата им гарантира други права, като възможността да дават достъп до част от музиката само на абонатите, които си плащат, за да ползват Spotify. Става дума за аудитория от над 30 млн. души, докато тези, които се възползват от безплатната услуга на компанията, вече надхвърлят 70 млн.
Други пък настояват Spotify да ограничи безплатното предлагане – ход, който се надяват, че ще насърчи платените абонаменти.