Китайският производител на смартфони Xiaomi отбелязва 38% спад на продажбите си в Китай през второто тримесечие, докато Huawei Technologies зае първото място в най-големия пазар в света, пише Bloomberg.
Xiaomi е продала в страната 10,5 млн. смартфона през периода, което е по-малко от 17,1 млн. бройки, които продаде през същото тримесечие година по-рано, сочат данни на компанията за проучвания International Data Corp. Това прави фирмата четвъртия най-голям играч на пазара след Huawei, OPPO и Vivo.
Китайският пазар стана особено конкурентен, тъй като местните производители на смартфони подобриха качеството, дизайна и рекламата, оказвайки натиск върху световните лидери Apple и Samsung Electronics.
Продажбите на Apple в Китай се свиват с 32% през второто тримесечие, а производителят на iPhone вече е на пета позиция на пазара по данни на IDC.
Според компанията за проучвания Huawei и OPPO са набрали сили, като са се фокусирали върху един или два ключови елемента. Huawei заложи на камера на Leica, докато OPPO – на технология за бързо зареждане.
Глобалните продажби на Apple се очаква да спаднат през 2016 г., тъй като компанията продължава да среща проблеми на своите най-големи чуждестранни пазари, обяви Canalys в отделен доклад.