Китайският гигант в електронната търговия Alibaba надмина очакванията на анализаторите за приходите и печалбата си за тримесечието, след като облачните компютърни услуги и основният му бизнес с електронна търговия отчитат ръст въпреки забавянето на китайската икономика, коментира Bloomberg.
Приходите на китайския търговец са нараснали с 59% до 31,15 млрд. юана (4,8 млрд. долара) през трите месеца до края на юни, заяви базираната в Ханджоу компания в четвъртък. Средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, бе за приходи до 30,2 млрд. юана. Акциите на Alibaba поскъпнаха с около 4% в търговията преди отварянето на пазара, придвижвайки се към най-високите си стойности от над година.
Инвестициите в компютърния и медийния сектор започват да жънат плодове и да намаляват зависимостта от електронната търговия, докато икономическият растеж у дома дава признаци за допълнително влошаване. Подобно на Amazon.com, Alibaba позиционира облачните си услуги като един от най-бързо разрастващите се бизнеси, увеличава дела си от пазара в Япония през последните две години и засилва присъствието си в Близкия изток и САЩ.
„Представянето през това тримесечие премахва съмненията на инвеститорите за способността му да поддържа растеж на основния си бизнес с електронна търговия“, казва Ли Муджъ, базиран в Хонконг анализатор в Arete Research Services. „Диверсификацията на бизнеса към дигитални забавления и облачни услуги прави ситуацията още по-добра“.
Alibaba, който продаде стоки за 3 трлн. юана през годината, приключила в края на март, търси нови възможности в чужбина. Компанията направи най-голямото си чуждестранно придобиване със сделката за 1 млрд. долара за базираната в Сингапур Lazada Group, печелейки достъп до шест южноазиатски пазара. Alibaba включва Lazada за пръв път в отчета си.
Нетната печалба е в размер на 7,1 млрд. юана (1,07 млрд. долара), което също задминава оценките. Коригираната печалба на акция възлиза на 4,90 юана, което е над прогнозата за 4,20 юана.
Основният търговски бизнес е постигнал приходи от 27,2 млрд. юана (4,09 млрд. долара) – скок с 47% спрямо миналата година. Коригираната печалба преди лихвите, данъците и амортизацията е в размер на 16,6 млрд. юана.
Годишните активни купувачи на компанията са се увеличи с 18% до 434 милиона.