fallback

Рекламният бизнес на Google тласна резултатите ѝ нагоре

Отчетът на компанията майка Alphabet надмина очакванията на анализаторите

09:33 | 29.07.16 г. 1

Компанията майка на Google – Alphabet, разкри в четвъртък вечерта, че усилията ѝ да насърчи своя рекламен бизнес в мобилни платформи се отплаща, благодарение на което финансовите резултати на фирмата за второто ѝ фискално тримесечията надминаха очакванията на Wall Street, предава Ройтерс.

Резултатите са успокоение на опасенията как възходът на мобилните устройства ще повлияе на Google, която има силно присъствие в този бизнес благодарение на своята операционна система Android, но доскоро разчиташе предимно на трафика на търсачката си от настолни компютри за генериране на печалба.

Рекламодателите обикновено плащат по-малко за кликове върху мобилни реклами, отколкото за такива, направени през настолни компютри. Последното е смятано за традиционно силна страна на бизнеса на Google, но доброто финансово представяне предполага, че нещата започват да се променят, твърди Колин Гилис, анализатор на BGC Partners.

„Те вършат отлична работа в използване на мобилните услуги, за да бъдат по-ефективни“, коментира Гилис.

Alphabet обяви, че приходите ѝ са нараснали с 21,3% до 21,4 млрд. долара, докато печалбата ѝ се е покачила до 4,88 млрд. долара от 3,93 млрд. долара за същия период година по-рано.

По време на следборсовата търговия в четвъртък акциите на компанията повишиха стойността си с 6,5% до 816 долара за брой.

Доброто представяне и на пазара на видео също е стимулирало растежа, разкри главният изпълнителен директор Сундар Пичай по време на срещата си с инвеститорите. През последните години Google, Facebook и Twitter заложиха на видеото – формат, при който рекламодателите са готови да плащат повече за няколко секунди, в които получават пълното внимание на потребителите. Google използва и изкуствен интелект, за да подобри препоръките на видеа, което е направило услугите ѝ по-ангажиращи, твърди Пичаи.

Google и други технологични играчи се надяват да привлекат рекламни бюджети, предвидени за традиционните медии, където рекламодателите в САЩ се очаква да инвестират 70,6 млрд. долара през тази година според компанията за проучвания eMarketer. Същевременно YouTube вече се радва на над 1 млрд. потребители.

Конкуренцията между Google и Facebook се засилва, докато рекламодателите насочват все по-големи бюджети към мобилната реклама. Но доброто представяне на Google показва, че и двете имат възможност да се справят изключително добре на един процъфтяващ пазар, твърди Боб О'Донъл от TECHnalysis Research.

Рекламните приходи на Google са нараснали с 19,5% през тримесечието до 19,14 млрд. долара. Приходите от подразделението, което включва бизнеса с устройства за интернет на нещата Nest, автономните коли, лабораторията за проучване и развитие X и Google Fiber, са скочили със 150% до 185 млн. долара, докато оперативната загуба се е увеличила до 859 млн. долара.

Главният финансов директор Рут Порат отдава всичко това най-вече на финансовата дисциплина на компанията.

Другите приходи на Google са се увеличили с 33%, благодарение на успехите на бизнеса с облачни услуги, в който Google се конкурира с Microsoft и Amazon.

Като се изключат някои елементи, Alphabet е спечелила по 8,42 долара на акция, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 8,04 долара на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:05 | 13.09.22 г.
fallback