IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Gigafactory - най-големият залог в историята на Tesla

Компанията инвестира 5 млрд. долара в огромната си фабрика за литиево-йонни батерии, която ще наеме 10 хил. души през следващите 3-4 години

10:37 | 27.07.16 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск, главният технически директор на Tesla Джей Би Щраубел и старши съветникът от Panasonic Йоши Ямада.&nbsp;<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск, главният технически директор на Tesla Джей Би Щраубел и старши съветникът от Panasonic Йоши Ямада. Снимка: архив Ройтерс

Tesla прави най-големия си залог до момента: огромен завод в пустинята в Невада, струващ 5 млрд. долара, който ще увеличи почти двойно производството на литиево-йонни батерии, пише Bloomberg.

Tesla откри официално своята Gigafactory във вторник, малко повече от две години след старта на строежа ѝ. Фабриката е готова на 14%, но когато бъде завършена, ще бъде с площ от 10 млн. кв. фута (929 030 кв. метра). Това означава, че ще бъде една от най-големите сгради в света.

Заводът е от ключово значение за бъдещето на базираната в Пало Алто, Калифорния, Tesla. 13-годишната компания за електромобили, която никога не е генерирала годишна печалба, иска да се превърне от производител в нишови луксозни автомобили в такъв за достъпни коли, пикапи и дори камиони с полуремаркета. Освен това управлява Tesla Powerwall, бизнесът с батерии за съхранение на соларна енергия за домове и компании.

Компанията твърди, че произвеждането на собствени литиево-йонни батерии в обемите, които Gigafactory ще позволи, ще намали разходите ѝ за батерии с повече от една трета до 2018 г. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че заводът ще наеме 10 хил. души през следващите три до четири години.

Възможно най-скоро Tesla ще се нуждае от батерии за четвъртата си кола, седанът Model 3, чиито продажби трябва да започнат в края на следващата година. При начална цена от около 35 хил. долара Model 3 ще бъде най-евтиното превозно средство на Tesla, отчасти заради свиването на разходите за батерията.

Батериите на сегашните коли на Tesla – Model S и Model X SUV, се произвеждат в Япония.

Tesla представи Model 3 в края на март. В рамките на седмица повече от 325 хил. души платиха по 1000 долара депозит, за да се сдобият с колата на по-късен етап. След като разбра какво е търсенето, Tesla разгърна плановете за производството. Сега компанията твърди, че до 2018 г. ще произвежда по 500 хил. превозни средства годишно – две години по-рано от предварително предвиденото.

За да изпълни тази цел, строежът на Gigafactory тече с бясна скорост. Вътре в завода партньорът на Tesla – Panasonic, който инвестира 1,6 млрд. долара в проекта, инсталира машини в стаи с контролирана влажност на въздуха. Въпросните инсталации ще започнат да произвеждат батерийни клетки още преди края на тази година.

Освен това Panasonic доставя клетки от Япония за бизнеса на Powerwall, който оперира в една от частите на фабриката. Мъск твърди, че именно Powerwall първоначално ще е отговорна за една трета от продукцията на Gigafactory, но в крайна сметка може разшири дейността си и да прави половината от нея.

Отвън близо 1000 работници полагат основите за разширяването на фабриката, копаят основи и поставят стоманените конструкции. До второто тримесечие на 2017 г. ще бъдат завършени 31% от завода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:00 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

11
rate up comment 1 rate down comment 0
supertrader
преди 8 години
Матириците за чиповете се произвеждат на 3 места в Европа, в силиконовата долина си ги купуват от Европа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
supertrader
преди 8 години
Европа догодина ще ги закопае, има технология за 5 пъти по малко тегло от на литиево йонните батерии и не се зарежда 30-50 години прави ток.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
Ironhorse
преди 8 години
https://technews.bg/article-89213.htmlСправка къде се произвеждат чипове по света
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 5
iceto
преди 8 години
то щот в Малайзия, Виетнам, Тайван са с прекрасни климатични условия - хладно и сух въздух, та се произвеждат толкова чипове там
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 7 rate down comment 5
data
преди 8 години
както казах - нямате хабер от производство
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 7
misanthrope
преди 8 години
Така е то. Всички заводи за батерии и чипове са в пустините, а дейта центровете в Аляска.Ае осъзнай се бе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 2
data
преди 8 години
"Panasonic, който инвестира 1,6 млрд. долара в проекта, инсталира машини в стаи с контролирана влажност на въздуха" - те затова е в пустинята , трябва им сухо местенце . По същата логика дейта центровете се строят на север - щот се спестяват пари за охлаждане на въздуха . Или тука бизмесмените си мислят че Мъск е слънчасал и *** и затова се е заврял в пустинята ха-ха-ха-ха личиси че чаткате само от офисите и никога не сте се занимавали с производство
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 7
lozkhris
преди 8 години
... и звучи като кинопреглед от соца... там, за млеконадоя, зърнодобива, тъкачките-многомашиннички и светлото комунистическо бъдеще:):):):)No offense:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 9
misanthrope
преди 8 години
Ти да не си им промоутър нещо? Не зная на кого е бъдещето но до момента не са отчели ни една година печалба, само лъскави планове и обещания и "откриване" на мегаломански завод който е 14% готов ( как пък ги измериха)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
Ivan.r
преди 8 години
Хаха, сарказъм в коментар, рядко срещано
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още