Philips Lighting обяви ръст на печалбата за второто тримесечие от 16%, след като най-големият производител на осветителни тела в света е засилил продажбите си на по-енергийноспестяващи светодиоди (LED), съобщава Bloomberg.
Коригираната печалба преди лихвите, данъците и амортизацията се е увеличила до 161 млн. евро, заяви компанията си в дебютния си отчет в петък. Продажбите са се понижили с 6,2% до 1,7 млрд. евро, което е малко под прогнозата за 1,83 млрд. евро на анализаторите.
Печалбата е първата за Philips Lighting като самостоятелна компания, след като се отдели от Royal Philips, компанията майка, която пренасочва фокуса си към здравеопазването. Листването на акциите се случи заради факта, че потребителите все по-често заменят традиционните крушки с по-енергийно ефективни и по-дълготрайни светодиоди. По време на прехода Philips Lighting се изправя пред все по-голяма конкуренция от страна на азиатските производители на технологията, както и със спад на цените.
Продажбите от LED продукти са нараснали с 25% през последното тримесечие и сега формират над половината от приходите от осветление на компанията, се посочва в изявление от петък.
„Philips Lighting показва задоволително представяне, отчитайки седмо поредно тримесечие на подобряваща се оперативна рентабилност и свободен паричен поток през второто тримесечие“, каза главният изпълнителен директор Ерик Рондолат.
Акциите на Philips Lighting са поскъпнали с 10% до 21,93 евро от вписването им на 27 май в Амстердам. Royal Philips запази 71% дял в компанията.