fallback

Увеличаването на абонатите на Netflix се забави рязко

Голяма част от потребителите пък се оттеглят заради покачването на цените

12:36 | 19.07.16 г.

Американската компания за видео стрийминг Netflix отчете най-слабия ръст на броя нови абонати от три години, пише Wall Street Journal.

След обявяването на новината, по време на следборсовата търговия цената на акциите на компанията спадна с 13%, а през тази година вече се е свила с 14 на сто.

По време на второто фискално тримесечие Netflix се е сдобила със 160 хил. абонати в САЩ и 1,52 млн. на международните пазари, което е доста под очакванията за 500 хил. в САЩ и 2 млн. в чужбина. Компанията е завършила тримесечието с 83,18 млн. абонати.

Netflix заяви, че увеличенията на цените за вече привлечените абонати са довели до повече отказвания от услугата и са допринесли за по-слабите от очакваното резултати.

“Каквато и да е цената за нещо, хората не обичат тя да се покачва”, коментира главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс. “Извиняваме се за промените. Знам, че не е лесно за всички”, допълни той.

За третото тримесечие Netflix очаква скромен ръст на потребителската база с 300 хил. абонати в САЩ, което се дължи на въвеждането на увеличените цени и на покритието на Олимпийските игри, което може да не накара нови хора да се абонират.

Въпреки разочароващите данни относно потребителите, в писмо до акционерите Netflix твърди, че няма да ревизира целите за абонатите си в САЩ, които предвиждат регистрацията на 60 до 90 млн. души в дългосрочен план.

Стрийминг гигантът, който се сблъсква с все по-голяма конкуренция от Amazon.com и Huli, заедно с редица други уебсайтове, твърди, че се надява да завърши своята глобална експанзия през тази година. Компанията разкри в писмото до акционерите си, че проучва възможностите за навлизане в Китай, но “регулаторният климат в Китай е станал още по-предизвикателен за нашата услуга”.

Netflix продължава да инвестира в програми. Нейните задължения, свързани със съдържанието, са се увеличили до 13,2 млрд. долара в края на тримесечието, от 10,1 млрд. долара година по-рано.

Отново в понеделник Netflix обяви сделка със CBS за излъчването на “Стар Трек” в 188 страни, като се изключат САЩ и Канада. Сериалът, който е създаден за стрийминг услугата на CBS - CBS All Access, бележи първия път, в който Netflix придобива международни права за оригинално шоу, направено от конкурентна стрийминг услуга.

Хейстингс разкри, че Netflix проучва добавянето на възможност за сваляне на съдържание, което потребителите да гледат по-късно - функция, която ще бъде особено полезна на пазари, на които клетъчните мрежи не са толкова силни, колкото в САЩ.

Netflix отчете печалба от 40,8 млн. долара за второто тримесечие, или 9 цента на акция, в сравнение с 26,3 млн. долара, или 6 цента на акция, годиа по-рано. Като се изключат някои елементи, печалбата пада до 7 цента на акция от 10 цента на акция преди година. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха печалба от 2 цента на акция при 2,11 млрд. долара приходи.

Добрата новина е, че Netflix разкри, че пазарите, в които е навлязла преди 2014 г., включително Латинска Америка, Канада, Великобритания и Ирландия, са на път да ѝ донесат печалба от около 500 млн. долара тази година, а всеки от тях вече е на печалба.

Компанията заяви, че очаква “да генерира съществена печалба през 2017 г. и след това” чрез намаляване на международните загуби и продължаване на растежа в САЩ.

Netflix отчете ръст на печалбата, който с лекота надмина очакванията на анализаторите и нейната предишна прогноза, което отчасти се дължи на по-ниските разходи за съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:42 | 12.09.22 г.
fallback