Има няколко хиляди подкаста, достъпни през приложението за подкастове* на Apple, а всички те струват еднаква сума пари: нищо. От днес можете да получите достъп до доста по-малък каталог от подкастове срещу скромна сума месечно в Audible – услугата за аудиокниги, собственост на Amazon, пише Bloomberg.
Apple винаги е работила в областта на подкастовете, а други големи компании като Amazon, Google и Spotify тепърва започват да навлизат в тази област. Channels е първият подобен сериозен опит на Amazon в сферата и я поставя в позиция, в която е едновременно платформа за съдържание и негов създател.
“Те правят аудио записи, както правят с Prime Video“, коментира Ник Куа, който пише подкаст нюзлетъра Hot Pod.
Audible се обзалага, че големите фенове на подкастовете ще плащат по 4,95 долара на месец за Channels – ексклузивна селекция от подкастове, които не съдържат реклами, комедийни представяния и аудио предаване на написани статии. Абонаментът е безплатен за сегашните членове на общността.
Подкастовете съществуват от години, но все още не са се превърнали в голяма индустрия. Ако абонаментната услуга на Audible постигне успех, тя ще докаже, че има реалистична алтернатива на включващия реклами модел, който познаваме от платформата на Apple. Само една трета от американците обаче са слушали в живота си подкаст, според Edison Research.
Слушателите обикновено са по-заможни и по-образовани и слушат доста предавания.
*Подкаст - асинхронно радио предаване, което се излъчва по интернет. (бел.ред.)