Основателят на Alibaba Group Holding Джак Ма заяви, че днешните китайски фалшификати са по-добре направени от оригиналните стоки, което усложнява усилията за премахване на имитациите от най-големите онлайн услуги за пазаруване в страната, пише Bloomberg.
Световните марки отдавна разчитат на Китай и на други места за производство на евтини стоки, които да подобрят маржовете им. Но същите тези заводи са станали особено хитри през годините и сега използват интернет, включително и платформите на Alibaba, за да продават своите продукти директно на потребителите, заяви Ма по време на конференцията на компанията с инвеститорите. И все пак Alibaba е най-добрата в света по отношение на борбата с продажбите на фалшификати, допълни той.
"Проблемът е, че днешните фалшификати са с по-добро качество и по-добри цени от реалните продукти с истински имена“, коментира Ма. „Не фалшификатите са проблемът, а новите бизнес модели“.
„Същите фабрики, същите материали, но те не използват техните имена“, обясни той.
Неуспешното изчистване на имиджа на Alibaba може да накара търговците и купувачите от чужбина да не вярват на китайската технологична компания. Ма иска фирмата да генерира повече от половината от приходите си извън Китай, като целта е това да се случи в рамките на десетилетие. Забавянето на растежа на местната икономика оказва още по-голям натиск по отношение на тези усилия.
Членството на Alibaba в Международната коалиция за борба с фалшификатите, световна неправителствена организация, която се бори с имитациите и пиратството, беше отказано през май, след като бяха повдигнати редица въпроси за конфликт на интереси.
"Бихме се радвали да работим с брандовете“, коментира Ма, допълвайки, че компанията има около 2000 души, които работят по решаването на въпроса. „Не можем да решим проблема на 100%, защото се борим срещу човешкия инстинкт. Но ние можем да решим проблема по по-добър начин от всяко правителство, всяка организация и всеки човек в света“.
Alibaba очаква да достигне 423 млн. онлайн клиенти от цял свят през тази година, като по-голямата част от тях ще пазаруват през сайтовете ѝ Tmall.com и Taobao Marketplace. Целта на компанията е да има 2 млрд. кленти до 2036 г. и да удвои брутния обем на стоки до 6 трлн. юана (911 млрд. долара) до фискалната 2020 г.
По думите на Ма достигането на 2 млрд. потребители ще изисква по-голям успех в селските райони на Китай.