Защо Microsoft купува LinkedIn? Както често се случва със софтуерната компания от Редмънд, Вашингтон, става въпрос за корпоративните клиенти, коментира CNBC.
Бързо развиващата се компания иска да бъде най-големият доставчик на професионални софтуерни услуги както на корпоративни клиенти, така и на частни лица.
Сделката за 26,2 млрд. долара, обявена в понеделник, показва, че Microsoft цели да се конкурира директно с компании като Salesforce.com, когато става въпрос за корпоративни услуги.
„Помислете как взимате това (LinkedIn - бел. CNBC) и се свързвате към професионална мрежа, как разширявате и засилвате целия си професионален живот, получавайки нови умения на сегашната си работа и намирайки още по-добра следваща“, заяви главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела.
В съобщение до служителите си главният изпълнителен директор на LinkedIn Джеф Уайнър каза: „Като цяло и двете компании се опитваме да направим едно и също нещо, но го постигаме чрез две различни неща: за LinkedIn това е професионалната мрежа, а за Microsoft – професионалният облак“.
Като част от Microsoft LinkedIn ще има „огромен мащаб“ с достъп до 1 млрд. клиенти. С данните на LinkedIn за своите клиенти компанията ще има възможност да преправи традиционните си инструменти за офис продуктивност, например корпоративни директории, инструменти за сътрудничество и бизнес разузнаване, казва още Уайнър в съобщението.
За Microsoft базата данни с потребители на LinkedIn ще помогне да задълбочи влиянието си върху корпоративните клиенти с множество възможности да продава софтуер и услуги.