fallback

А вашите деца програмират ли вече?

Интерактивна игра помага на децата да се учат да програмират от малки

15:45 | 18.06.16 г. 9

Когато днешните родители чуят репликата: „Утрешните професии още не са измислени“, те често добавят: „Ето защо е по-добре детето ми да се научи да програмира“. След като софтуерът преобрази редица индустрии и професии, много родители полагат усилия в това да се уверят, че децата им учат повече неща, свързани с програмирането, пише Wall Street Journal.

Производителите на играчки и игри пък имат отговор на всичко това. Един от последните примери е Osmo Coding, дело на Tangible Play. Използвайки пластмасови блокчета, които представляват компютърни команди, децата организират „сценарии“, които камерата на iPad може да интерпретира като инструкции за рисуван герой, който се движи по екрана.

Когато първите комплекти Osmo се появяват през 2015 г., те се превръщат в сензация, защото дават възможност на децата да работят с iPad, използвайки физически обекти. Една от причините за успеха на продукти като Lego е, че децата физически си играят с децата. Същевременно родителите, които се чувстват виновни, че децата им се взират прекалено много в екраните, могат да използват Osmo, за да превърнат екранното време в истинска игра във физическия свят.

Комплектът Osmo съдържа цифрите, букви и цветни китайски геометрични фигурки, познати като танграми. Самият iPad използва червено огледало, което се закачва за камерата на устройството и позволява на таблета да вижда какво се случва в зоната за игра пред него, където децата редят фигурките. Продуктът е създаден ексклузивно за iPad.

В една математическа игра децата трябва да позиционират правилно цифрите, за да спечелят екзотична риба. С буквите пък могат да се включат в игра за познаване на думи, подобна на Бесеница. Използвайки танграмите, те създават животни и други обекти.

Разработчиците на Osmo са създали и игра за програмиране, базирана на същите принципи. Базовият комплект с огледало струва 75 долара, а без огледало е 49 долара. Той включва блокчета, които са необходими за основна игра: движение, скачане, взимане и стартиране. Децата свързват различните части, като имат възможности за вариации, а накрая натискат бутона „Play”, за да се изпълни командата, която са въвели.

Игра, в която има същество на име Оуби, следва тези малки компютърни програми, за да се движи и да преминава през лабиринти, прескачайки различни препятствия. Оуби стартира като робот, но разработчиците в крайна сметка го превръщат в герой, който няма определен пол.

„Момиченцата мислят, че е момиче, а момчетата – че е момче“, коментира съоснователят и главен изпълнителен директор на Tangible Play Прамод Шарма.

Докато децата създават собствени скриптове, на екрана има светещи елементи, които показват как биха изглеждали движенията на Оуби.

Как изглежда интерактивната игра за деца можете да видите тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:45 | 11.09.22 г.
fallback