fallback

Световният успех на Apple Pay все още е мираж

Услугата за мобилни разплащания на Apple не успява да пребори играчи като Alibaba и Tencent в Китай

14:04 | 02.06.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Повече от 18 месеца след като Apple Pay навлезе в САЩ с фанфари, нейният разработчик Apple се радва само на малък дял от глобалния пазар на разплащания. Това се дължи на редицата технически предизвикателства, съпротивата от страна на банките и слабото приемане на тази нова технология от потребителите, предава Ройтерс.

Услугата е достъпна в шест страни и сред ограничен кръг от банки, макар че в последните седмици Apple започна работа с още четири финансови институции.

Трансакциите в Apple Pay достигнаха 10,9 млрд. долара миналата година, като по-голяма част от средствата са от САЩ. 

Световният оборот обаче е почти незначителен в Китай, където големите интернет играчи Alibaba и Tencent доминират на най-големия пазар на мобилни разплащания. По данни на iResearch те са извършили мобилни трансакции на стойност 1 трлн. долара през миналата година.

За да използват Apple Pay, потребителите ползват своите телефони iPhone като терминали за разплащане, така че могат да си купуват кафе, билети за влака или да плащат за други услуги. Освен това могат да се използват и като машини, които приемат безконтактни плащания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:03 | 04.09.22 г.
fallback