fallback

LinkedIn и Airbnb в помощ на бежанците и преживелите бедствия

Двете компании са пример за това как новите технологии могат да помагат на хора в нужда

16:51 | 18.05.16 г.

Докато бежанската криза в Европа беше в разгара си миналата година, екипът на сайта за професионални контакти LinkedIn измисля идея – защо да не използва своята експертиза, за да свърже новопристигащите с компаниите, които биха искали да ги наемат?

По-рано тази година LinkedIn стартира микросайта на английски и арабски „Welcome talent”, който свързва имигранти в Швеция (163 хил. търсещи убежище през 2015 г.) с местни компании, предлагащи стаж и работа, предава Ройтерс.

Технологичната компания от Силициевата долина проучва потенциала за разширяване на пилотния проект, който рекламира около 400 работни места, и твърди, че това не е еднократна кампания.

Използвайки своите бази от данни и човешкия си капитал, LinkedIn също така е поела ролята на свързващо звено между експерти с организации, занимаващи се реакции при бедствия, като земетресения, когато са необходими специалисти във въпросната област.

„Ние наистина сме фокусирани в използването на това, в което вече сме добри“, коментира Мирам Гофраниха, ръководител глобални партньорства на компанията. „Не можем да отговорим на всяко едно отделно бедствие, което се случва всеки ден и се надяваме да се включим там, където основната сила на LinkedIn може да бъде от помощ“.

Как технологията може да бъде използвана, за да се подобри реакцията при кризи ще бъде и една от ключовите теми на Световната хуманитарна среща в Истанбул през следващата седмица.

LinkedIn не е единствената компания в технологичния сектор, която предлага своите услуги, за да помага в подобни ситуации.

През 2013 г. фирмата за отдаване на апартаменти под наем Airbnb пусна функция, която позволява на домакините да предлагат безплатно настаняване на оцелели от бедствия и хора, които им помагат. Последно услугата беше ползвана в помощ на хората, засегнати от земетресенията в Япония и Еквадор през април.

„Опитваме се да я активираме в рамките на първите 24 до 72 часа след събитието“, коментира Кайли Бенц, ръководител на екипа на Airbnb, отговарящ за помощ при бедствия. „Все още работим по процеса, защото искаме да подобрим продукта“. 

Повече новини за технологии можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:49 | 13.09.22 г.
fallback