Etsy, базираната в Ню Йорк компания, която управлява онлайн платформа за продажба на ръчно изработени и винтидж стоки, отчете първата си тримесечна печалба, откакто стана публична компания през април 2015 г. Това се дължи преди всичко на растежа на броя потребителите и запазването на високите приходи, пише Wall Street Journal.
Компанията обяви, че приходите ѝ през първото фискално тримесечие са нараснали с 40 на сто до 81,8 млн. долара, надминавайки растежа от четвъртото тримесечие на миналата година, който беше 35%.
Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха сумата да достигне 75 млн. долара. Маркетинговите разходи са нараснали с 30 на сто до 15,8 млн. долара.
За тримесечието, което приключи на 31 март, Etsy е спечелила 1,2 млн, долара, или 1 пени на акция, в сравнение със загубата от 36,6 млн. долара, или 84 цента на акция, година по-рано. Анализаторите очакваха загуба от 2 цента на акция.
Акциите на компанията поскъпнаха с 12% до 9,41 долара за лот в следборсовата търговия, макар че все още са доста под цената от 16 долара по време на IPO-то.
Активните търговци са се увеличили с 12 на сто през първото тримесечие до 1,6 млн., докато броят на активните купувачи е скочил с 20% до 25 млн. Процентът на мобилните посещения на платформата се е увеличил до 63% от 59%.
Брутните продажби на стоки пък са нараснали с 18% до 629,9 млн. долара.
Etsy потвърди прогнозата си от февруари за годишния ръст на приходите в размер на 20-25% през следващите три години, като резултатите за 2016 г. остават в горния диапазон.
Etsy печели пари, като събира такси от търговците на различни стоки, включително бижута, стоки за дома, тениски и други, които се предлагат в нейната платформа. Тя се сблъсква с нова конкуренция в лицето на Amazon.com, която през октомври пусна секция на сайта си, наречена Handmade, и директно започна да се опитва да привлича търговците от Etsy.
От своя страна Etsy пусна през миналия месец услугата The Pattern, която позволява на търговците да си създават персонализирани уебсайтове.
Както Etsy обясни, част от търговците са се оплакали за различни неща, включително от увеличаване на масово произвежданите продукти, които се предлагат в сайта. В тази връзка компанията потвържди ангажимента си към принципите си за авторство и прозрачност.