Publicis Groupe, чиито рекламни агенции работят за марки като Volkswagen и Nestle, отчете продажби за първото фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите. Компанията е успяла да спечели повече от дигиталните си операции и от растежа си на американските и европейските пазари, пише Bloomberg.
Приходите за периода са с 8,9% по-високи спрямо година по-рано и достигат 2,29 млрд. евро (2,59 млрд. долара), обяви базираната в Париж компания. Това надминава средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 2,27 млрд. евро.
Органичният растеж, който не включва ефекта от придобивания и валутни колебания и по който рекламната индустрия съди за представянето си, е нараснал с 2,9% - повече от очакваното от Publicis.
Компанията, сред чиито агенции се нареждат Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, се радва на успех спрямо миналата година, когато предупреди за възможни проблеми с генерирането на печалба и че не е постигнала растеж през септември.
Френската компания заяви във вторник, че спечелването на нови клиенти в края на 2015 г. e насърчилo растежа ѝ през първото тримесечие, макар че ефектът от загубата на няколко други ще се усети по-късно тази година. Publicis загуби клиенти като L'Oreal, Wal-Mart и Procter & Gamble през последните месеци.
"Второто и третото тримесечие са период, в рамките на който ще усетим с пълна сила ефекта от загубата на няколко бюджета“, коментира главният изпълнителен директор Мoрис Леви пред репортери. По думите му, въпреки че органичният растеж след това ще бъде по-слаб от този през първото тримесечие, той не прогнозира реален спад в продажбите. „Четвъртото тримесечие ще бъде много по-добро“, категоричен е той.
Продажбите на компанията в Северна Америка са нараснали с 13% до 1,3 млрд. евро, а тези в Европа – със 7,3% до 631 млн. евро. Продажбите на компанията в Азиатско-тихоокеанския регион отбелязват ръст с 4,1% до 230 млн. долара.
През декември Publicis обяви, че растежът на приходите ѝ ще е с два процентни пункта над средното за индустрията всяка година от 2016 г., като дигиталните ѝ операции ще достигнат 60% от продажбите през 2018 г.
Леви, който е главен изпълнителен директор на Publicis от повече от 30 години, планира да се оттегли от поста през следващата година. Той ръководи компанията в дигиталната ера и насочването на рекламата от списанията и вестниците към банери в уебсайтовете. Освен това Леви стои начело на ключови придобивания на рекламни фирми като Sapient, Digitas, LBi International и Razorfish. Той също така насочи компанията към нови начинания на развиващите се пазари.